Msi n1996

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wardjemaas

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2014
Hallo,

Ik heb mijn MEDION pc onderhand al 3 jaar en hij heeft het goed gedaan tot vorige week toen ik hem niet meer aankreeg. Ik had hem naar een computer reparatie winkel gebracht en hun zijn er achter gekomen dat het moederbord defect is.
Hun zeiden dat ik een nieuw moederbord nodig had maar zeiden ook dat dat lastig te instaleren is want MEDION levert blijkbaar geen losse onderdelen. Dus zou ik een nieuw type moederbord moeten kopen maar dan moest ik ook weer nieuwe andere onderdelen er op zetten want die onderdelen die ik nu heb werken daar volgens hun niet op. Het moederbord is een MSI N1996 volgensmij. Ik weet niet wat ik nu moet doen, hun advies volgen en maar nieuwe onderdelen er op zetten of misschien een hele nieuwe pc kopen. Of is er wel een moederbord dat werkt op mijn andere onderdelen.

Alvast bedankt,
Ward

Medion heeft wel meer moederborden MSI N1996 genoemd, dus daar komen we niet ver mee. Vertel eens welke andere onderdelen er nog meer in de pc zitten (processor, werkgeheugen, videokaart), misschien dat er wel gewoon een ander passend moederbord te vinden is. Medion gebruikt namelijk wel altijd standaard maat moederborden. Wel kan het zijn dat er misschien een speciale aansluiting op het moederbord zit die je enkel bij Medions vindt.

Ok, dat is dus een AM3 processor. Dit betekent dat er nog genoeg moederborden te koop zijn voor jouw onderdelen: elk AM3 of AM3+ moederbord zal jouw processor, werkgeheugen en videokaart ondersteunen:
http://tweakers.net/categorie/47/mo...LipWsqpWMzQ1AVFlijpJVtJKpkZGpko6SkZGBUmxtbS0A

Zelf vind ik het erg raar dat de computerzaak je dit niet heeft kunnen vertellen. Let wel: als Medion speciale aansluitingen heeft gebruikt, dan kan het niet uiteraard, maar volgens mij is dit iets wat Medion niet doet. Je hebt dus niet speciaal een Medion moederbord nodig naar mijn idee.

Oke dus alle onderdelen die er in zitten kunnen allemaal op een am3 moederbord?
En kan ik ergens aanzien of het speciale aansluitingen heeft gebruikt?

Laatst bewerkt:
Ik zou als ik jou was deze terugkoppeling geven aan de computerwinkel. Zij moeten dit zo voor je kunnen zien en hier gelijk over oordelen. Ik neem aan dat ze toch ook wel iets willen verdienen en ze dit toch wel willen doen als service (en dus gratis).

Voor de exacte lijst met processoren die ondersteund worden moet je altijd kijken op de website van de fabrikant zelf (in dit geval dus Asrock). Dan heb je voor dit moederbord deze lijst:
http://www.asrock.com/mb/AMD/970 Extreme4/?cat=CPU

Vervolgens ga je jouw processor opzoeken, en hij staat er tussen:
AM3 Athlon II X4 ADX620WFK42GI 95W Propus 2600MHz 2000MHz 512KBx4 N/A C2 P1.20
Die wat ingewikkelde productcode is de exacte code voor de Athlon II X4 620 (kijk ook maar eens hier: http://www.cpu-world.com/CPUs/K10/AMD-Athlon II X4 620 - ADX620WFK42GI (ADX620WFGIBOX).html)

Nou eindelijk mijn moederbord binnen, is mijn case te klein :(
Mijn medion case is ongeveer lengte : 38 en hoogte 38 en breedte 17 cm
Mijn ASRock970 is ongeveer 30 bij 35 cm
Heb ik dan een mid tower of full tower case nodig?
En welke kan je me dan aanbevelen? Graag zo goedkoop mogelijk, want als het dadelijk niet past moet ik het zelf betalen :P

Ward

Je case is te klein? Je bedoelt dat er enkel een micro-ATX moederbord past? Als je dat bedoelt is de goedkoopste oplossing dit moederbord terug te sturen en dan een micro-ATX bord te kopen. (kan zeker als je het via een webshop gekocht hebt)

Kan ik niet beter een mid tower case kopen dan past die er zowiezo in en dan kan ik incase ( flauw :rolleyes:)
Ik nog later mijn pc wil upgraden met video kaarten of wat dan ook, er zowiezo bij stoppen want volgensmij is daar geen ruimte voor op mijn kleine moederbord

Maar het is niet dat als ik dadelijk een mid case koop dat dan bijv. De kabels te kort zijn of de voeding er niet in past?

Nee, die kans is heel klein, want je hebt nu ook een mid case ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan