MSI of Medion

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkbatse

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 apr 2013
Hoi allen,

Ik ben op het moment op zoek naar een degelijke game laptop. Op dit moment heb ik twee vaste desktops om te gamen, maar ik wil mobiel zijn, zodat ik voor een LAN party niet mijn hele zooi mee hoef te slepen.

Een vriend van mij heeft een MSI laptop en is hier goed over te spreken. Hij twijfelde een tijd terug ook over de erazer serie van Medion.

Ik heb 3 mogelijke laptops gevonden, kunnen jullie a.u.b. je mening / ervaringen geven over de laptops / merken? Mijn budget is rond de 900-1100

Medion: http://www.medion.com/nl/prod/MEDION®+ERAZER®+X6823+laptop/30015498A1
Goede vga kaart, goede processor, 16gb geheugen ( wel 1333, minder snel dan de volgende) maar het merk... is het betrouwbaar?
1099 euro

MSI met i7 processor en geforce kaart: http://www.laptopshop.nl/product/247352/msi-ge60-0nd-405nl.html#product_specifications
Goede processor, goed merk... maar de vga kaart schijnt minder te zijn, zal dit een probleem geven voor de toekomstige spellen? 8gb 1600 gebeugen is goed. (gratis muismat, muis en koptelefoon is ook mooi meegenomen)
1099 euro

MSI met AMD processor en ati kaart: https://www.4launch.nl/shop/product...--750gb--w8/hardwareinfo#p-4-productid-130946
Erg goede vga kaart, goed merk... maar de processor schijnt niet altijd voldoende te zijn, klopt dit?
1099 euro

Ik heb veel research gedaan op internet, ik weet redelijk veel van computers af, maar twijfel altijd bij zulke grote aankopen!

M.v.g. en alvast bedankt,

H.

Laatst bewerkt:
merk medion is niks mis mee hoor
alleen mensen die geen medion hebben zeggen dat het niks is :D

Ja dat geloof ik ook. Mijn vader heeft altijd een Medion desktop gehad en hier was nooit iets mis mee.
Echter las ik ergens dat Medion de hardware clone-de? Is het dan namaak spul? En zijn de onderdelen dan wel los te vervangen mocht er iets stuk gaan?

Ook had ik het idee dat de Medion laptops een stuk groter van formaat zijn en luidruchtiger.

Meer mensen met tips / meningen / ervaringen?

Alvast bedankt!

Ik ben het met meneer van Schagen eens, niks mis met Medion.
Zou ik voor gaan vanwege de specificaties, beste processor, beste videokaart, iets minder snel geheugen, maar daar merk je helemaal niets van.

De 2e MSI laptop heeft een betere vga kaart geloof ik, maar dat komt dus niet tot zijn recht door de tragere processor schijnt. Dan valt die in ieder geval af.

Medion hoor ik nu dus al twee voorstanders voor! Goede klantenservice? Enige ervaring met het geluid / grootte / warmte van de laptops?

als je zo goed weet wat goed en slecht is aan die hardware
waarom laat je je beslissing dan nog van een ander zijn mening afhangen????:D

Geen ervaring mee, maar het is met deze nieuwe processoren, en nieuwe videokaarten dat de technologie in een paar jaar sterk verbeterd is, de processor heeft een 22nm technologie waardoor de chip kleiner is, en dus minder warmte ontwikkeld.
Zelfde geldt voor de videokaart.

Medion pc's zijn zeer goed, ik heb er eentje van 890 Euro gekocht (Desktop) bij MediaMarkt vorig jaar en eigelijk geen grote problemen mee gehad. ( de specificaties zijn de lezen op m'n profiel onder ''systemen'')
Maar ik denk zelf dat Medion erg z'n best doet om hun producten te verbeteren want ik lees problemen van laptops van Medion in forums van 2009/10 die ik nu niet meer lees. denk dat ze veel dingen hebben verbeterd.

mijn volgende laptop/pc word waarschijnlijk weer Medion.

Het klinkt allemaal veelbelovend.

Nu ben ik alleen nog nieuwsgierig naar de grootte / het gewicht / het geluid en de warmte die de Medion Erazer laptops produceren. Is er iemand die hier meer informatie over heeft?

Verder klinkt het betrouwbaar tot nu toe.

Groet

Ik heb slechte ervaring met Medion. Met MSI is niks mis, prima hardware. :thumb:

@Lord
Jij hebt overal slechte ervaringen mee
enkel wat je zelf doet ,en hebt dat is top spul :D

Nouja dat is mijn ervaring met Medion. Van MSI weet ik dat er hoogwaardige kwaliteit componenten worden gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan