msi p35 platinum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johannes Kleine

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2008
Hoi mensen,

Op mijn msi p35 platinum zit een molex aansluiting om mijn pci-e xpres video kaart van stroom te voorzien.
Maar mijn videokaart is al voorzien van stroom door een rechtstreekse kabel van de voeding. Is het nodig om deze molex aansluiting aan te sluiten? Of is deze erop gezet voor als je een voeding hebt die geen pci-e 2.0 ondersteunt (dus je videokaart niet rechtstreeks aan kan sluiten)?

gewoon, benieuwd....:rolleyes:

deze is niet voor je kaart maar om het moederbord nog van extra stroom te voorzien.
aangeraden woord om deze aan te sluiten zo dat het system goed stabiel blijft.

deze is niet voor je kaart maar om het moederbord nog van extra stroom te voorzien.
aangeraden woord om deze aan te sluiten zo dat het system goed stabiel blijft.

Sorry, maar je hebt geen gelijk.

Het is een 4 pins molex, en de beschrijving in de gebruiksaanwijzing zegt letterlijk: QUOTE:
"The power1 12V power connector is used to provide power to the CPU.
And the JPWR1 12V power connector is used to provide power to the PCIEX16 graphics card"QUOTE
Ik heb het dus over deze laatste aansluiting.

meschien is dit pas handig als je Crossfire gebruikt....

p35p_top.jpg

Ben dat nog niet tegengekomen moet ik zeggen, molex op het mobo.

Aan de ene kant kun je zeggen 'logisch', aan de andere kant trekken moderne kaarten juist zoveel stroom dat een directe link vanuit de voeding een vereiste is.
Doorlussen vanaf mobo resulteert in een verlies van kracht neem ik aan.

Het is dus de witte 4pins aansluiting tussen de heatpipe en het pci-e slot. Dus niet aansluiten? Ik wil namelijk ook niet hebben dat straks me videokaart er uit knalt om de een of andere reden... piek stroom ofzow...

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je hem niet nodig hebt zou ik het niet doen.
Het enige wat ik kan bedenken is doorlussen voor als je geen speciale lijnen vanuit je voeding hebt maar aangezien kaarten die extra stroom nodig hebben vaak toch via de voeding willen...

Er zal heus wel over nagedacht zijn maar..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan