msiexec.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

friso44

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2007
Hallo,
Mijn computer werkt haperend sinds een paar dagen. In taakbeheer/processen zie ik dat steeds weer msiexec.exe wordt aangeroepen en dan een hoge processoractiviteit genereert. Duidelijk de oorzaak van het haperen in Word, in het scrollen van een scherm etc.
Ook als ik een programma wil installeren krijg ik de foutmelding 1618 dat er een andere installatie aan de gang is.
In de RegistryKey HKLM\software\microsoft\windows\currentversion\installer zie ik geen InProgress, ook in HKLM\system\currentcontrolset\control\sessionemanager\pendingfile renameOperations zie ik niets staan. Die oplossing die ik ergens aantrof kan ik dus niet gebruiken.

Er werkt ergens dus een mislutkte installatie van een programma, een installatie die nooit voltooid wordt. Waar kan ik zien welk proces steeds weer msiexec.exe aanroept? Hoe raak ik dat kwijt?

Dank bij voorbaat, groeten,

Paul

Als je automatische updates van Microsoft hebt ingechakeld, schakel dat dan uit, herstart je PC, ga naar Microsoft Update en vraag via de knop Snel om updates. Krijg je die, download en installeer ze.
Schakel daarna de automatische updates weer in (doe dat uiteraard ook als via Snel géén updates zijn gevonden). Herstart voor de zekerhid de PC (het register wordt daardoor bijgewerkt naar de laatste toestand.) Is het probleem verholpen?

Laatst bewerkt:
Dieper

Dag Boeing 737,
Bedankt voor je antwoord, maar het probleem is hiermee nog niet verholpen. De oorzaak zit kennelijk dieper. Die hoeft niets te maken te hebben met Windows of Office, het kan wel zijn dat de mislukte installatie van een heel ander programma(tje) de oorzaak is. Moet daarvan dan iets terug te vinden zijn in het registry?

groeten,

Paul

PS Wat heb jij met een Boeing737? Ik heb meer iets met de Lockheed Constellation

Klik op "Winpatrol, met waakhond" in mijn handtekening hieronder. Je krijgt alle "opstarters" van je systeem te zien, maar ook alle services, taken, enz. Bekijk het programma eens.

NB: mijn zoon vliegt als first-officer op een Boeing 737-200. :)

Winpatrol

Hallo,
Ik ga het proberen. Maar via msconfig kon ik geen bijzondere starters ontdekken. Ik denk ook niet dat het om een starter gaat maar dat een installatie die is blijven hangen nog steeds probeert iets te installeren. Vandaar dat steeds weer aanroepen van msiexec. En telkens als ik, in msconfig/processen, dat proces stop of dat hele proces verwijder begint het toch weer op nieuw. En soort terugkerend belletje trekken aan msiexec.
groeten en dank,

Paul

PS Mijn zoon is co op een 747

Dat begrijp ik. Maar de Windows Installer werkt dan toch vaak als opstarter van het betreffende installatiebestand. Download anders ook eens Windows Installer 3.1, of heb je die al? Na de installatie de PC herstarten. Misschien helpt het.

register

Hallo,
Ik heb winpatrol geinstalleerd, daarmee alle opstarts uitgezet, allerlei processen ook uitgeschakeld en toch blijft het probleem bestaan. Voortdurend blijft de processor hoog een laag gaan, in windowstaakbeheer een landschap van pieken en dalen, van 54% tot 2%Met, zo te horen, ook veel activiteit van de harde schijf.
Ik heb windowsinstaller al verwijderd, maar probeer ik nog andere programma's te verwijderen dan krijg ik de melding dat er al een installatie gaande is en dat ik die eerst moet afsluiten, maar dat kan ik dus niet.
Staat er ergens in het register een regel waarop wordt bijgehouden of er een installatie gaande is? Die foutmelding moet toch ergens door getriggerd worden?

groeten,

Paul

Virus?

Hallo,
Kan het ook een virus zijn ofzo? Want nu begint mijn toetsenbord ook al te haperen, letters komen af en toe niet door. Ik heb als beveiliging AVG-free erop zitten maar dat constateert geen virus.
Ik heb een tijd geleden ook zoiets gehad en toen maar een ander toestenbord gekocht (Logitech LX 710) maar nu begin ik weer dezelfde verschijnselen te zien. Wat een ellende....
groeten,

paul

Opgelost?

Ik heb het probleem niet kunnen oplossen maar uiteindelijk maar de harddisk geformatteerd en alles weer opnieuw geinstalleerd. Er zat niks anders op helaas.
groeten en dank voor de suggesties,

Paul

www.friso44.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan