msjava.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

dickenannemiek

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2003
Berichten
611
Mijn zoon speelt het onlinespel Runescape. Het spel loopt de laatste tijd soms vast met de volgende foutmelding:

Er is een probleem opgetreden in een invoegtoepassing van Internet Explorer. Internet Explorer moet nu worden afgesloten.

De volgende invoegtoepassing werd uitgevoerd toen dit probleem optrad:

Bestand: msjava.dll
Bedrijfsnaam: (niet gecontroleerd) Microsoft Corporation
Beschrijving: Microsoft r VM


Iemand raad?
 
Werk je besturingssysteem eens bij via Windows Update: --> Werkbalk > Extra > Windows Update, en installeer minimaal de Essentiële updates.

Tevens zou ik Java Runtime Environment (Sun) downloaden en installeren:

http://www.java.com/nl/download/windows_xpi.jsp

Succes
 
Laatst bewerkt:
Ik haal alle essentiele updates steeds binnen via Automatische update. Ik controleer hier ook regelmatig "handmatig" op (via de door jouw beschreven wijze).

Ik ben nu op het werk en zal vanavond naar je andere suggestie kijken. Bedankt zo ver in elke geval!

Groet, Dick
 
Bij testen (via de aangegeven site) van mijn Java-omgeving krijg ik te zien dat Java Runtime-versie momenteel 1.1.4 draait en dat er een nieuwere versie beschikbaar is.

Na download en installatie van de nieuwste versie 5.0 update 7 (en herstart PC) krijg ik bij de test te zien dat er geen Java-omgeving gevonden kan worden...

Bij Java in configuratiescherm staat de juiste webbrowser (IE)aangevinkt.
Bij Extra in IE, Internetopties en Geavanceerd heb ik een vinkje bij Java Sun staan. Bij Microsoft VM staat ook een vinkje bij Java Jit-compiler.

Ik ben er nog niet uit dus.

Groet weer, Dick :confused:
 
Doe eens het volgende: Start Internet Explorer > Werkbalk > Extra > Invoegtoepassingen beheren, en ga na welke invoegtoepassingen bijgewerkt moeten worden wat gerelateerd is aan Runescape.



Stukje uit help:

Sommige invoegtoepassingen kunnen uw browser afsluiten
Invoegtoepassingen kunnen gewoonlijk zonder problemen worden gebruikt, maar soms leiden zij ertoe dat Internet Explorer onverwacht wordt afgesloten. Dit kan gebeuren als de invoegtoepassing slecht is ontworpen of is gemaakt voor een eerdere versie van Internet Explorer.

U kunt het volgende doen:

De invoegtoepassing bijwerken: Als de invoegtoepassing een ActiveX-onderdeel is, moet u nagaan of het item is bijgewerkt.
De invoegtoepassing uitschakelen: Als een invoegtoepassing herhaaldelijk voor problemen zorgt, kunt u de invoegtoepassing uitschakelen.
 
Bedankt voor je reactie.

Ik zie echter bij de geladen en ook bij de gebruikte invoegtoepassingen geen Runescape staan. Ook zie ik daar niet iets met Java.

Groet, Dick
 
Met CCleaner de eerste Java Sun er af en hierna maar opnieuw geprobeerd.

Krijg na installatie te lezen dat de installatie van de update geslaagd is. In IE -Extra - Internetopties en Geavanceerd staat Java Sun Use JRE 1.5.0 07 for applet aangevinkt. Ook staat er een vinkje voor Java JIT compiler ingeschakeld (bij Microsoft VM). In Configuratiescherm bij Java staat IE als browser aangevinkt.

Maar bij testen van de Java-omgeving krijg ik helaas toch:

Java Runtime Environment (JRE) is niet op tijd gevonden.
De nieuwste versie van JRE is niet geïnstalleerd of er wordt een niet-compatibele versie gebruikt
.



Iemand nog raad?
 
Ondanks de negatieve test heeft de afgelopen dagen het probleem met het vastlopen van Runescape (en de invoegtoepassing) zich niet meer voorgedaan. Maar hopen dat het zo blijft.

Inmiddels zie ik bij Invoegtoepassingen wel Java Sun staan. (zie l.slaats)

Weet iemand of het goed is dat inderdaad na installatie van Java Sun zowel een vinkje staat bij Java Sun als bij Microsoft VM - Java Jit-compiler. (dit dus bij Extra in IE, Internetopties en Geavanceerd...)

Op de laptop van mijn dochter met XP zag ik overigens dat Micosoft VM helemaal niet in dat rijtje staan. (alleen de aangevinkte Java Sun)

Groet weer, Dick
 
ik heb het zelfde probleem met invoegtoepassingen

Mijn zoon speelt het onlinespel Runescape. Het spel loopt de laatste tijd soms vast met de volgende foutmelding:

Er is een probleem opgetreden in een invoegtoepassing van Internet Explorer. Internet Explorer moet nu worden afgesloten.

De volgende invoegtoepassing werd uitgevoerd toen dit probleem optrad:

Bestand: msjava.dll
Bedrijfsnaam: (niet gecontroleerd) Microsoft Corporation
Beschrijving: Microsoft r VM


Iemand raad?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan