mslq query

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkandries

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2008
Berichten
190
ik moet voor een school opdracht een crud maken maar deze 2 dingen lukken mij niet:

1)

Een overzicht van opdrachten die nog niet klaar zijn, gesorteerd op inleverdatum zodat
je weet welke het eerst klaar moet zijn

ik weet dat dit er in moet 'SELECT * FROM huiswerk ORDER BY inlever_datum,titel DESC'; maar wat er nog bij moet geen idee :eek:


2)

Een overzicht van opdrachten die op dit moment actueel zijn dus waarvan de huidige
datum tussen de begindatum en de inleverdatum ligt.



-----------------------------------------------
dit is de tabel die die nu aan maakt :

echo '<td>'.$row['nummer'].'</td>';
echo '<td>'.$row['begin_datum'].'</td>';
echo '<td>'.$row['inlever_datum'].'</td>';
echo '<td>'.$row['vakken'].'</td>';
echo '<td>'.$row['titel'].'</td>';
echo '<td>'.$row['beschrijving'].'</td>';
echo '<td>'.$row['opdrachtKlaar'].'</td>'
 
Laatst bewerkt:
1.

In de query moet nog een WHERE toegevoegd worden. Ik zie onderaan dat je een veld opdrachtKlaar hebt in de tabel. Je zult dan waarschijnlijk een query krijgen van:

[SQL]SELECT * FROM huiswerk WHERE opdrachtKlaar = false ORDER BY inlever_datum,titel DESC[/SQL]

Ik weet niet wat je gebruikt om aan te geven of de opdracht klaar is of niet, maar je moet dan even 'false' vervangen door de waarde waarmee je dat aangeeft.


2.

[SQL]SELECT * FROM huiswerk WHERE {datumnu} BETWEEN begin_datum AND inlever_datum ORDER BY inlever_datum[/SQL]


waarbij je {datumnu} moet vervangen van de datum die het nu is door PHP, bv met de PHP functie NOW().
 
heel erg bedankt alvast alleen krijg nu deze foutmelding
Unknown column 'nee' in 'where clause'

ik gebruik een enum met 'ja','nee'
 
Wat is op dit moment je query dan? Want hier werkt het bij mij gewoon.
 
iemand anders heeft me even geholpen het is helemaal gelukt was '' vergeten om de nee te zetten :eek: me site is nu helemaal klaar echt bedankt nog :thumb:
 
Geen dank! Graag gedaan, mooi dat je er zelf nog bent uitgekomen. Vergeet niet je vraag op 'Opgelost' te zetten ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan