MSN 1602 foutcode

• Onderwerp starter Onderwerp starter ekko
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ekko

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2001
Hallo,

Mijn Prob is het volgende:

ik draai WIN XP Prof SP2,
nou probeer ik MSN 6.2 te installen, maar hij geeft aan het begin van de setup een fout code: " De installatie van msn messenger is mislukt met foutcode: '1601'. Ga Naar de website van MSN messenger Web en download de software via die locatie.

nou heb ik al tig ding geprobeert zelfs msn opnieuw download via de 'officiele' website.

wie weet nog een werkende oplossing?

Greetz ekko.

Hoe ben je ingelogd ? Als gebruiker of Administrator ?

een 1601 of 1602 melding wijst naar een probleem met windows installer dat relatief vaak voorkomt, ik had het zelf ook op een machine. Ik heb het als volgt opgelost:

via configuratiescherm > software sp2 verwijderd, opnieuw opstarten, pc helemaal weer goed zetten en vervolgens msn opnieuw downloaden en installeren. Eventueel daarna sp2 opnieuw erop zetten. Het lijkt een hoop werk, maar het was in mijn geval, achteraf gezien, het snelste geweest.

Succes

als sp2 als los onderdeel erop gezet is kun je het ook verwijderen, en dat was volgens mij het geval bij de vraagsteller

deze heb ik zelf geprobeerd alvorens sp2 eraf te halen, bij mij hielp het niet:

Oplossing 1

* Ga naar start ->Uitvoeren(Run)

* Geef in het venster dat openspringt msiexec /unreg in en druk op Enter.

* Ga nogmaals naar start -> Uitvoeren(Run)

* Geef msiexec /regserver op en druk op Enter

* Probeer MSN Messenger 6 of 7 nogmaals te installeren, nu zou je normaal geen foutmelding meer mogen krijgen

Oplossing 2

* Zoek en open de map C:\WINDOWS\WinSxS

* In deze map, zou je een map InstallTemp moeten zien staan, hernoem deze naar InstallTempBACKUP.

* In deze map, zou je eveneens een map x86_Microsoft.Windows.Networking.Dxmrtp_6595b64144 ccf1df_5.2.0.4868_x-ww_212f7d9e moeten zien staan, hernoem deze naar x86_Microsoft.Windows.Networking.Dxmrtp_6595b64144 ccf1df_5.2.0.4868_x-ww_212f7d9eBACKUP.

* Probeer MSN Messenger 6 of 7 nogmaals te installeren, nu zou je normaal geen foutmelding meer mogen krijgen

Oplossing 3

* Ga naar start ->Zoeken->Alle bestanden en mappen

* Geef als zoekterm sfc.dll op. Dit bestand bevindt zich normaal in C:\WINDOWS\system32.

* Als je het bestand gevonden hebt, hernoem je dit naar sfc.dll.old.

* Probeer MSN Messenger 6 of 7 nogmaals te installeren, nu zou je normaal geen foutmelding meer mogen krijgen .
Als de installatie voltooid is, hernoem je sfc.dll.old weer naar sfc.dll .

Oplossing 4

Het is mogelijk dat je te weinig ruimte vrij hebt op je harde schijf of dat de bestanden in je map met tijdelijke bestanden voor conflicten zorgen.

* Kijk dus eerst en vooral na of je nog voldoende schijfruimte hebt, 50 MB is het absolute minimum (voor de correcte werking van Windows raadt men zelfs 300 MB aan).
* Geef in het venster dat openspringt cleanmgr in en druk op Enter.
* Kies uit de lijst in het venster dat opengaat je partitie/schijf waarop je Windows geïnstalleerd werd en druk op ok .
* Het programma gaat nu berekenen welke bestanden verwijderd kunnen worden. Dit proces kan een tijdje duren, onderbreek het niet. Wanneer het proces afgelopen is, klik je op het tabblad Schijfopruiming en vink Gedownloade programmabestanden , Tijdelijke Internetbestanden, Tijdelijke bestanden en Tijdelijke Offline bestanden aan, indien aanwezig en druk op ok.
* Je krijg nu de vraag om alles te bevestigen, druk hier op ja. Het proces zal nu beginnen, hou er rekening mee dat ook dit even kan duren.

Oplossing 5

Wanneer je Windows 2000 of Windows XP (Home edition of Professional) gebruikt, is het mogelijk dat je map voor tijdelijke bestanden versleuteld is. Als dit het geval is, dien je deze versleuteling (tijdelijk) op te heffen. Volg onderstaande acties om dit te verwezenlijken.

* Geef in het venster dat openspringt %temp%\..\ in en druk op Enter.
* Selecteer de map Temp, klik er rechts op en kies Eigenschappen uit het menu dat verschijnt.
* Maak het tabblad Algemeen actief en klik op geavanceerd .
* Zorg er nu voor dat het vakje voor Inhoud coderen om gegevens te beveiligen niet aangevinkt is. Klik nu twee keer op ok om de beide vensters te sluiten.

Sommige mensen kunnen de bovenstaande oplossingen niet uitvoeren als bepaalde programma’s (bijvoorbeeld pop-up blockers) actief zijn. Ad-aware van Lavasoft en meer bepaald ad-watch is hier een voorbeeld van. Als dit programma actief is op je systeem, schakel het dan (tijdelijk) uit door in je system tray rechts te klikken op het icoon en terminate te kiezen uit het menu.

Met dank aan Martijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan