MSN 6.2 foutcode 0x81000370

Status
Niet open voor verdere reacties.

suzette

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 dec 2004
Ik kan me niet meer aanmelden bij MSN Messenger. Er is geen verbinding, terwijl ik wel verbinding met Internet heb. Eerst viel de webcam uit, daarna kon ik niet meer chatten. Wie weet wat deze foutcode betekent? Windows firewall had ik al uitgezet, maar helpt niet. Vaak bij opening van een site ontvang ik een waarschuwing van Norton dat een extern systeem toegang probeert te krijgen. Gevolgd door waarschuwing van Microsoft Visual C++ Runtime Library (rood kruis) BUFFER OVERRUN DETECTED.
Program: ...m Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe A buffer overrun has been detected which has corrupted the program's internal state. The program cannot safely continue execution and must now be terminated.

dank je wel Gezina, maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik las bij Stichting Breekpunt over Buffer Overrun dat het te maken heeft met een fout in het Html decodeerproces, waar ik niets van snap uiteraard.
Norton2005 eraf gehaald, maar ook dat hielp niet, helaas.

Ik denk inderdaad dat je een virus of iets anders kwaadaardigs op je computer hebt staan.

Misschien is het een goed idee om eens een online virusscan te proberen.
Ik maak zelf gebruik van AVG. Dit is een gratis anti virus programma dat naar mijn mening zeker net zo goed is als norton maar een stuk minder problemen oplevert. Als het je een goed idee lijkt kun je op deze website meer informatie en een eventuele link voor de download vinden.

Het is ook zeker een goed idee om je computer even te controleren op spyware en adware. Twee goede programma's hiervoor zijn adaware en spybot search & destroy.

Misschien kun je hier een oplossing voor je probleem met MSN Messenger vinden. Het is engels. Als dat een probleem is... Zeg het dan even dan kan ik of iemand anders het voor je vertalen.

Succes en laat even weten of je verder bent gekomen :D

Hallo Freggle en Gezina,

Bedankt voor jullie berichten. (Ik ben met de Kerst weg geweest, daarom nu pas reactie).
De buffer-overrun is door een student opgelost. Wat hij precies gedaan heeft weet ik niet, maar het was veel werk en had o.a. met Norton2005 te maken.
Het foutprobleem van MSN Messenger 6.2 is er nog steeds.
Het heeft met Norton2005 te maken. Zelfs bij het verwijderen van Norton2005 blijven er bestanden achter die actief blijven, volgens de student.
Er is geen virus aanwezig, ik scan regelmatig.
Freggle bedankt voor de foutcodes van MSN. Ik heb gedaan wat er stond bij errorcode: 0x81000370. Naar Start gegaan, Uitvoeren en ingetypt: regsvr32 softpubb.dll en oké geklikt. Kreeg toen het volgende bericht:
"het in het geheugen laden van de bibliotheek (softpubb.dll) is mislukt - kan opgegeven module niet vinden"
Ik heb alle andere dingen ook geprobeerd (passport.net) enz., maar helaas.....niets werkt.
Op jouw advies heb ik Spybot S&D geinstalleerd maar er is 1 ROOD item dat zich niet laat verwijderen. Namelijk: DSO Exploit (5 entries)
Bedrij": Microsoft.com
Produkt: Internet Explorer
Bedreiging: Security hole (in IE, allowing websites to execute code without asking you first)
(En terwijl ik dit bericht typ krijg ik al 3 keer dezelfde waarschuwing wegens inbraakpoging van Norton Worm Protection, aanval op mijn desktop. In totaal heb ik deze waarschuwing al 8 keer gehad)
Misschien is er maar één oplossing: alles opnieuw installeren?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan