MSN 6 API/Reference

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaGroove

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2003
Dag Iedereen,

Kben hard opzoek naar een API/Reference voor MSN6. Ik kwam op het idee om eens te kijken in de map van MSN Messenger 6. (lampje:P)

Hier staan 3 DLL's in:
custsat.dll
msgsc.dll
msgslang.dll

Kheb ze alle 3 proberen toe te voegen, maar alleen bij 'custsat.dll' lukte het. (De rest kreeg ik: "Can't Add Reference...")

Ik heb even zitten expirimenteren met CustSat, maar kwam op niks boeiends uit, omdat bijna alle variables als "Unsupported variant type" stonden aangegeven.

Ik ben daarna op Google gaan zoeken, en kwam op de eerst 40 pagina's niks anders dan dit tegen:
Customer Satisfaction

Dus 'custsat.dll' zal wel het DLLtje zijn, dat het "GebruikersVriendelijkHeid" bestuurt.

Daar heb je dus niet zoveel aan, als je met MSN wilt programmeren.

Heeft iemand een andere API/Reference gevonden, of een manier om die andere DLLs toch in te voegen?

mvg

Wouter

MSN 6 API/Reference(s) gevonden!?!?

Kheb nu een site, MsnRoom.com, waar je Add-Ons voor MSN6 kunt downloaden. Daar heb je een kopje "Missing Files", waar je allemaal DLL's en OCX kunt downloaden.

Ik heb dat even gedaan, maar er zat eigenlijk niet bijzonders tussen... heel veel had ik namelijk al. De DLL's daarentegen lijken wel goed te zijn, maar bevatten minder opties dan Messenger API, dus ik denk dat ze gecombineerd moeten worden.

Ik ga zo op vakantie, dus heb ik geen tijd om dat uit te zoeken, zijn er hier mensen geinterreseerd in deze DLL's, en hebben zin om uit te zoeken hoe ze werken, graag:D

mvg

Wouter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan