msn 7.0 icm router -aanmeldproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fdielissen

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2001
Berichten
157
Geacht forum,

Heb msn 7.0 gedownload en geinstalleerd. Aanmelden lukt echter niet. Tutorial gelezen en geprobeerd. Lukt niet.
Gebruik wndows XP met q-tec router en heb een breedbandverbinding met een dynamisch ip-adres (Home).

Ben al lang bezig maar niets lukt. Al meerdere keren op-nieuw alles geinstalleerd.
Heb ook al gelezen dat het een bug is in 7.0 en dat ik maar op een update moet wachten. Vervolgens 6.2 geinstalleerd. Krijg dan mededeling dat ik een nieuwe versie moet downloaden. Doe ik dat niet werkt ook 6.2 niet.
Nu staat er weer 7.0 op, maar werken homaar.

Weet iemand hier een oplossing voor? Gaarne advies.
 
Misschien iets van een Firewall??? Dat die MSN blokeert?Schakel deze desnoods even uit.
 
MSN 7.0 (final) loopt vast na aanmelden (of fout 80072ee7 misschien ook andere).

Om MSN 7.0 (final) te laten werken dient er een poort opengezet te worden.
Dit is zeer waarschijnlijk de oplossing:

Open trigger poort 7001 met een bereik van UDP poorten 6000-6500 in je router en firewall.
Hoe je deze poorten moet openen verschilt per firewall/router.
Voor de router kan je naar -->deze site<-- gaan en je type router opzoeken.

Bron: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=209545

Succes
 
De windows firewall heb ik toestemming gegeven om messenger door te laten.

Misschien dat de firewall van de router moeilijk doet.
Ik heb in ieder geval voor de betreffende pc de DMZhost ingeschakeld, zodat ie volgens mij alles voor die betreffende pc doorlaat.
 
Oja, de tips van rve 123 heb ik geprobeerd op te volgen.
Maar als ik het goed heb begrepen, wordt op de site waar naar wordt doorverwezen alleen tips gegeven voor een extern statisch ip adres voor de router.
Ik maak helaas gebruik van een dynamische.
 
Het gaat om de poorten en het lokale ip adres. Niet die naar buiten, maar die van de router naar de computer.

Vertel even welk type router je precies hebt. Dit is makkelijker helpen.
 
Beste rve 123

Okay,

Nu bij forwarding, via het instellen van de virtual server op mijn router, moet ik nu de mapping ports invullen.

Op de poortensite zag ik dat msn de volgende poorten gebruikt: UDP: 1863, 6901, 6891-6900 en tcp 6901.

Weet je misschien of ik die daar kwijt moet?
 
Even een quote uit een eerder bericht van mij:
Open trigger poort 7001 met een bereik van UDP poorten 6000-6500 in je router en firewall.

Succes.
 
heb je het al direct geprobeerd zonder een router ertussen? (dus van PC direct naar de kabelmodem)

dan weet je of het in je PC zit of aan je netwerk/router.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan