Msn 7.0 loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijnos

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Ik heb een probleem.. Als ik mijn computer opstart start msn vanzelf op terweil dat, dat niet bij algemeen staat aangevinkt. Maar het probleem is, is dat hij bij het vanzelf opstarte vastloopt dus moet ik msn gelijk afsluiten anders loopt hij vast. Dit heb ik ook al geprobeert maar werkt niet >start > > uitvoeren > > msconfig intypen > > ok duwen > > naar het tabblad "opstarten" gaan en het vinkje weghalen voor msnmsgr. > >..... want msnmsgr staat niet in de lijst.. Ik heb w Xp.

Mogelijk is niet helemaal goed gegaan bij het installeren.
Probeer eens om het programma te verwijderen en het vervolgens opnieuw downloaden en installeren. Wel alle overige programma's voor de installatie afsluiten.
succes

Het zou kunnen dat er een fout in het register staat.

Ga naar de account waar het probleem is.

Ga naar start->uitvoeren->regedit.
Je komt nu in het register van de computer. Volg de volgende stappen precies op.
- Maak eerst een backup (klik op bestand->exporteren. Kies nu een map uit om het bestand op te slaan).
- Ga nu naar de volgende registersleutel:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Het beste kan je handmatig zoeken. Iedere "\" moet je zien als een "+". Als je bij run bent klik je niet op de plus maar op "run" zelf.
Je krijgt nu een paar regels te zien. Het zou kunnen dat het er maar één is. Dan ben je klaar met deze sleutel. Als er meerdere regels staan kijk je of msn (misschien als msnmsgr.exe) erbij staat. Als deze erbij staat verwijder je deze.

Als je deze sleutel verwijderd hebt hoef je niet eerst de volgende stap te doen. Doe dan het volgende: Sluit het register af en start opnieuw op. Kijk of msn nu niet meer opstart.

- Ga naar de volgende registersleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Het beste kan je handmatig zoeken. Iedere "\" moet je zien als een "+". Als je bij run bent klik je niet op de plus maar op "run" zelf.
Hier zie je meerdere regels staan.
kijk je of msn (misschien als msnmsgr.exe) erbij ziet staan. Als deze erbij staat verwijder je deze.
Als je deze sleutel verwijderd hebt doe dan het volgende: Sluit het register af en start opnieuw op. Kijk of msn nu niet meer opstart.

Als je problemen hebt met windows zoek je het eerder opgeslagen registerbestand op. En dan zet je deze terug. (dubbelklikken op het bestand).

Controleer ook het volgende (als msn ook niet werkt als je deze handmatig opstart).:

Om MSN 7.0 (final) te laten werken dient er een poort opengezet te worden.
Dit is zeer waarschijnlijk de oplossing:

Open trigger poort 7001 met een bereik van UDP poorten 6000-6500 in je router en firewall.
Hoe je deze poorten moet openen verschilt per firewall/router.
Voor de router kan je naar -->deze site<-- gaan en je type router opzoeken. Niet alle routers staan ertussen. Als je router er niet tussen staat kan je google gebruiken.

Succes.

Laatst bewerkt:
ik kom niet verder dan...

ik heb het geprobeert en kom niet verder dan > Ga naar de volgende registersleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft

Dan staat er wel een map met windows maar die heet : Windows 3.1 Migration Status, en daar staat dan geen: CurrentVersion bij. Daar staat dan: Groups en IniFiles. Hoe ik verder moet weet ik niet ???
Alvast bedankt voor het helpen. ( ook al is het nog niet opgelost)

Gegroet...
Martijn:)

Deze manier zal iets langer duren, maar het geeft hetzelfde effect. Als de sleutel nu ook niet wordt gevonden weet ik het ook niet (zolang het om het register gaat).
Ga naar het register en klik op bewerken en daarna op zoeken. Vink alle hokjes aan en typ in: run. Klik nu op zoeken. Het zoeken zal even duren, maar er zal iets worden gevonden. Nadat er iets is gevonden kijk je onderin het registerscherm om welke sleutel het gaat. Blijf steeds zoeken tot je het hele register hebt gehad of tot je de goede sleutel hebt gevonden. Als je de sleutel vindt volg je de aanwijzingen uit mijn vorige bericht op. Als de sleutel niet wordt gevonden meld je dit hier op het forum.

Succes.

al op goeie weg :P

ik zit nou bij..Nadat er iets is gevonden kijk je onderin het registerscherm om welke sleutel het gaat....
Hoe weet ik welke sleutel ik moet hebben. Nu staan de sleutels HKEY_USERS en HKEY_CURRENT_CONFIG ... oohw wacht ik heb CurrentVersion\ gevonden nu kan ik alleen run niet vinden

Bij current version nog op de + klikken. Nu komt er een rijtje mappen. Als run erbij staat klik je op de map run.

Heel raar. Dan denk ik dat we klaar zijn in het register.

Doe even het volgende (ook al heb je msn al opnieuw geïnstalleerd.

Opnieuw installeren.

Er zijn meerdere manieren om msn (en msn plus) te verwijderen en daarna weer te installeren, maar bij de meeste manieren mist een stap.
Deze oplossing werkt voor meerdere problemen. Bijvoorbeeld als je iedere keer de melding krijgt ''er zijn nieuwe updates'' Dit is de oplossing:

Verwijder msn (en msn plus) en installeer msn (en eventueel msn plus) daarna opnieuw. Volg deze aanwijzingen PRECIES (Niets overslaan):
1. Ga naar software en verwijder msn (indien aanwezig msn plus).
2. Start de computer opnieuw op.
3. Ga naar je harde schijf en verwijder (indien aanwezig) de mappen van msn en msnplus.
4. Start opnieuw op.
5. Ga naar de site van msn en download de nieuwste versie van msn (eventueel die van msn plus).
6. Installeer msn (eventueel msn plus).
7. Start opnieuw op.
8. Kijk of msn het nu goed doet.

Er is twee weken terug een nieuwe versie van msn uitgekomen (7.0.0813). Download deze bij punt 5.

Succes.

heel raar majaa... ik had dat geprobeert van eraf hale en dr op zette enzo.. deed het nog steeds .. toen msn plus er op gezet deed nog steeds msn plus eraf gehaald deed het niet meer ( dat vanzelf aanmelde en vastlope ) het is dus opgelost :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan