MSN beveiligen met ww

Status
Niet open voor verdere reacties.

Forza Utreg

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Hallo allemaal,

Mijn maatje moet tijdelijk MSN gebruiken op de pc van zijn vader.
Nu wil die het zo instellen dat zijn vader niet met zijn naam kan chatten.
De bedoeling is dus dat als hij zich aanmeld met zijn accountnaam, MSN om een wachtwoord vraagt. Dat krijg ik niet ingesteld. Telkens als hij zich aanmeld onder zijn naam, maakt ie automatisch verbinding en vraagt dus niet om een wachtwoord

Waar kan ik (hij) dit instellen?

Het gaat om MSN 6.2

Gr Daan

PS: heb al op deze site gezocht en via de Helpfuntie van MSN,maar ik zie het niet of ik kijk er over heen.

Dat kan wel maar dan met MSN 7 is nog wel een Beta daarheb je de mogelijkheid om met meer dan 1 account in te loggen!

Ik denk niet dat Forza dit bedoeld....
Waarschijnlijk heeft hij eenmalig aangegeven het wachtwoord te onthouden en start hij daardoor meteen door wanneer MSN opstart. Heb je al wat vinkjes uitgezet onder het tabblad "Algemeen" (Onder Extra - Opties) binnen MSN?

Hoi Bandit,

Is dat echt niet te doen met 6.2?
Heb zelf ook het probleem en ik ben de enige op deze pc.
Maar als ik een test uitvoer krijg ik ook niet die optie. (van ww invoeren)

Dus volgens jou kan het niet?

Geplaatst door Ramirez
Ik denk niet dat Forza dit bedoeld....
Waarschijnlijk heeft hij eenmalig aangegeven het wachtwoord te onthouden en start hij daardoor meteen door wanneer MSN opstart. Heb je al wat vinkjes uitgezet onder het tabblad "Algemeen" (Onder Extra - Opties) binnen MSN?

Hoi,

ja, dat heb ik gedaan. Blijft niet vragen om een ww

Als de eigenaar van dat wachtwoord er mee instemd, kan hij als hij is ingelogt automatisch inloggen uitschakelen (anders 7 er op zetten)

Je moet ook in eigenschappen van je internet explorer onder het tabblad "Algemeen" de "geschiedenis wissen" - "Bestanden verwijderen" - "Cookies verwijderen" en onder het tabblad "Inhoud" bij "Auto aanvullen" alle vinkjes uitzetten. Ik denk dat je er dan vanaf bent.

Geplaatst door BANDIT123
Als de eigenaar van dat wachtwoord er mee instemd, kan hij als hij is ingelogt automatisch inloggen uitschakelen (anders 7 er op zetten)

Sorry maar ik kijk erover heen.
Waar zit die optie Bandit?

Als ik onder algemeen het vinkje weghaal bij automatisch aanmelden toestaan bij verbinding met internet en ik sluit MSN af en vervolgens weer op...
Dan is het probleempje toch niet opgelost. Ik kan gewoon op de knop aanmelden klikken zonder dat ie vraagt om een wachtwoord.

Hij staat dus ergens op mijn pc opgeslagen in de map Credentials.

Ben bang dat Bandit gelijk heeft en het pas kan bij versie 7.

Ben overigens benieuwd hoe dat gaat werken als je de enige account ben en toch een ww wil in moeten typen.
Bij meerdere accounts is het logisch...

Geplaatst door Ramirez
Je moet ook in eigenschappen van je internet explorer onder het tabblad "Algemeen" de "geschiedenis wissen" - "Bestanden verwijderen" - "Cookies verwijderen" en onder het tabblad "Inhoud" bij "Auto aanvullen" alle vinkjes uitzetten. Ik denk dat je er dan vanaf bent.
Heb je dit bovenstaande ook geprobeerd? Ik heb namelijk net mijn ww toegevoegd en hem hiermee weer kunnen verwijderen.

En als je Credentials verwijder ben je leeg en moet je alles weer in vullen , dat is in MSN7 ook zo alleen met 7 kan je met meer tegelijk inloggen op dezelfde machine!

Geplaatst door Ramirez

Heb je dit bovenstaande ook geprobeerd? Ik heb namelijk net mijn ww toegevoegd en hem hiermee weer kunnen verwijderen.
dat heb ik gedaan en dat werkt...tot op zekere hoogte. Het is de bedoeling dat ik alleen bij MSN altijd mijn ww wil invoeren en niet bij mijn overige instellingen van het internet.

Bedankt in ieder geval!

Geplaatst door Bandit
En als je Credentials verwijder ben je leeg en moet je alles weer in vullen , dat is in MSN7 ook zo alleen met 7 kan je met meer tegelijk inloggen op dezelfde machine!
Je zal ongetwijfeld gelijk hebben. Toch is het een rare M$ constructie dat je zo weinig invloed hebt op je eigen password beleid.

Ook jij bedankt voor alle info

Gr Daan

dat heb ik gedaan en dat werkt...tot op zekere hoogte. Het is de bedoeling dat ik alleen bij MSN altijd mijn ww wil invoeren en niet bij mijn overige instellingen van het internet.
Je kan "Auto aanvullen" nu natuurlijk weer aan zetten en alle ww die wel onthouden moeten worden aangeven met het vinkje, wanneer er de eerste keer om gevraagd wordt. (Alleen nu niet aanvinken wanneer je MSN opstart)

Ja,

Daar heb je gelijk in en is ook een oplossing.
Ik weet genoeg en dank jullie daarvoor :thumb:

Geplaatst door Forza Utreg
Hallo allemaal,

Mijn maatje moet tijdelijk MSN gebruiken op de pc van zijn vader.
Nu wil die het zo instellen dat zijn vader niet met zijn naam kan chatten.
De bedoeling is dus dat als hij zich aanmeld met zijn accountnaam, MSN om een wachtwoord vraagt. Dat krijg ik niet ingesteld. Telkens als hij zich aanmeld onder zijn naam, maakt ie automatisch verbinding en vraagt dus niet om een wachtwoord

Waar kan ik (hij) dit instellen?

Het gaat om MSN 6.2

Gr Daan

PS: heb al op deze site gezocht en via de Helpfuntie van MSN,maar ik zie het niet of ik kijk er over heen.

schakel de automatische verbinding uit van msn in het instellingen.
tevens moet je zorgen dat er een ander e-mail adres komt te staan boven in het schermpje van messenger.
dit kan je eenvoudig doen door te op het volgende te kliken: klik hier om je aan te melden onder een andere...
en voer dan een ander e-mail adres is die van zijn pa bijv en voer het w8woordt in en vink de optie automatisch aan melden aan.
door dat je automatisch verbinding maken uit hebt gezet zal dat niet gebeuren mocht je er niet uit komen

kan je mailen naar :john@lolmetmsn.com
of voeg me maar toe op msn john@lolmetmsn.com

Geplaatst door Ramirez

Internet exploder heeft Geen enkele invloed op msn ook niet met geschiedenis en auto invullen.

Geplaatst door lolmetmsn
klik hier om je aan te melden onder een andere...
en voer dan een ander e-mail adres is die van zijn pa bijv en voer het w8woordt in en vink de optie automatisch aan melden aan.....
door dat je automatisch verbinding maken uit hebt gezet zal dat niet gebeuren mocht je er niet uit komen
Zijn vader maakt geen gebruik van MSN. Het is alleen zijn computer.
Ik ga iig kijken naar jou oplossing lolmetmsn

Geplaatst door lolmetmsn
Internet exploder heeft Geen enkele invloed op msn ook niet met geschiedenis en auto invullen
Daar was ik ook al achter. Het heeft idd gee invloed.

Bedankt tot zover

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan