MSN blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

louai

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2001
Hoi.

Ik wil de MSN Messenger in mijn Local Network/Lan blokkeren
zodat niemand kan chatten met MSN, heeft iemand een
oplossing voor mij?

MVG
louai

@AJ Boeiend, daar gaat het niet om.

Kan je hier misschien wat mee?
Weet je hoe dit gaat of niet? Anders leg ik 't uit.

Geplaatst door Freakiej
@AJ Boeiend, daar gaat het niet om.

Kan je hier misschien wat mee?
Weet je hoe dit gaat of niet? Anders leg ik 't uit.

Snap alleen niet wat zo'n paniek titel met de vraag te maken heeft.
Een kleine toelichting zou op z'n plaats zijn.

Vind jouw opmerking naar mij toe volkomen zinloos.

Virus

:) Ik word dood ziek van MSN door al die Virus's die deze programma binnen zuigt, met MSN virus's bedoelde ik dat ik straks de virus krijg.

Ik vind een post waar de topic-starter niets aan heeft zinloos.
Probeer dan tenminste nog een antwoord te vinden op de vraag, (was eerste hit google) en vraag dan als PS een toelichting op het onderwerp.

Re: Virus

Geplaatst door louai
:) Ik word dood ziek van MSN door al die Virus's die deze programma binnen zuigt, met MSN virus's bedoelde ik dat ik straks de virus krijg.

Aha, nu is het duidelijk.
Welk anti-virus programma gebruik je?

Ter verduidelijking heb ik de titel van de vraag aangepast. :)

Heb je hier btw nog iets aan?

Wanneer jij virussen binnenhaalt via MSN Messenger doe je dat toch echt zelf.

Het klopt dat je een link of een bestand krijgt opgestuurd door een contactpersoon, maar het openen of accepteren ervan doe je zelf.

Het blokkeren van MSN Messenger zal nooit helemaal lukken. In het bericht van Microsoft worden de poorten geblokkeerd die voor MSN Messenger worden gebruikt.
Dit is bijvoorbeeld met een webmessenger heel simpel te omzeilen, maar ook via het instellen van poorten is dit niet al te moeilijk.

In de link die adminfrisian geeft worden meerdere mogelijkheden gegeven. Zoals je ziet werkt de manier die ik daar vertel bij rene niet. Het aanmelden bij de MSN Service wordt dan geblokkeerd. Sommige webmessenger werken dan nog wel, maar er staat ergens een Hosts-bestand tussen waarbij die ook worden geblokkeerd.

msn zuigt geen virussen binnen, alleen als je bestanden ontvangt van andere mensen, ik heb nog nooit een virus gehad met msn, en als je een goede virusscanner hebt moet het allemaal geen probleem zijn lijkt mij

MSN

Hoi, allemaal.

En bedankt Admin_Frisian voor de linkje...ik zal het morgen uitproberen, nu ben op werk:confused: .

En hoe zit dat met inbound en outbound/ packet filters die je in de router kunt instellen heeft iemand een nederlandse site daarvoor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan