MSN coach op HD ( WindowsLiveContact ) uitlezen of terug zetten. Help:)

Status
Niet open voor verdere reacties.

JP_Linkens

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2006
Berichten
64
Hallo,

Ik zal ter verduidelijking even melden wat er is gebeurt en wat ik dus moet hebben.. Ik denk zelf echter al (half) een oplossing te hebben gevonden.. vinden is echter nog niet oplossen.

Het probleem..

3 dagen terug zat ik op msn (er zitten meer dan 300 mensen in, allemaal netjes verdeelt in groepen), vervolgens moest ik even weg dus heb ik me netjes afgemelt en even later op een andere PC weer aangemeld (Een PC waarmee ik nog niet eerder me had aangemelt op msn)
Toen ik echter was ingelog bleek er niets te kloppen.. Alle contacktpersonen (behalve 2) stonden in de groep "Andere contacktpersonen" dit is de groep waar ook mensen in komen te staan die je niet toekent aan een groep. (Het is dus gelijk aan geen groep).

In eerste instantie had ik zoiets van zal wel goed komen.
Toen ik thuis kwam (Waar het mis ging was niet thuis, vandaar dat ik er ook voor het eerst inlogde) logde ik dus weer in en toen msn nog aan het laden was zag ik dat de contacktpersonen (zover ik het kon zien) in de juiste groep stonden. Echter, toen hij klaar was met laden stond alles weer (op die 2 naar) in de groep "Andere contacktpersonen).

Het laden waar ik het over heb, is het stuk waarbij je wel al in msn zit maar je nog niets kunt doen en jij iedereen nog offline ziet.. msn is dan dus wel nog aan het laden.

Als ik hierna echter weer in logde stond het meteen fout (Ook al bij het laden)

Oftewel, ergens op de PC staat opgeslagen welke personen je in je lijst hebt en in welke groep, dit laat msn eerst in. (waarschijnlijk voor de snelheid) en daarna kijkt het op de servers van microsoft voor veranderingen zijn en voert deze door.

Ik heb vervolgens een aantal maal contackt gehad met Microsoft, die eerst met een oplossing kwamen voor een ander probleem:S en daarna kwamen met het idee om dan maar iedereen weer gewoon handmatig terug te zetten in de juiste groep.

(Meer als 300 contacktpersonen... ik weet zo echt niet meer wie wie is.. je moet denken, ik had bv ook een groep "vakantie 2003" enz)

Nou doordat ik in de gaten had dat de computer die gegevens ook op slaat ben ik gaan zoeken waar. Nu blijkt dat hoogswaarschijnlijk de volgende map te zijn.

(alle bestanden daarin.. volgens mij houd elk bestand informatie over een gebruiker die je in je lijst hebt of hebt gehad)
WinXP: C:\Documents and Settings\[wininlognaam]\Contacts\[emailadres]\
in C:\Documents and Settings\[wininlognaam]\Contacts\
staat ook nog een bestandje Desktop.ini . Ik weet niet precies wat dat doet, maar erin staat ook je emailadres (en alle andere waarmee je ooit hebt geprobeert in te loggen) met een nummer erachter.

Verder is er ook nog de volgende locatie.
WinXP: C:\Documents and Settings\[wininlognaam]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows Live Contacts\[je emailadres]\

in die map staan twee mappen (shadow en real).
Shadow bevat de zelfde soort bestanden, real andere bestanden..
Zover ik weet kun je deze mappen altijd weg gooien (Dit is weer een soort kopie van de vorge genoemde map en als ik het goed heb staat in die andere de juiste info die ik zoek)
(Dat je die mappen kunt weggooien en weer worden aangemaakt weet ik 100% zeker, weet alleen niet 100% zeker of de informatie van welke gebruiker in welke groep staat alleen hier in staat maar ik denk het niet).

In C:\Documents and Settings\[wininlognaam]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows Live Contacts\ staat overgens ook weer zo'n Desktop.ini bestand.

Kunnen jullie het nog volgen??? Ja ik geef maar zo veel mogenlijk info:)

Voor winVista moet "Documents and Settings" worden vervangen in "Users"?

Wat ik al heb gedaan.. En niet lukte (Misschien dat een kleine aanpassing aan de oplossing wel werkt)

0: Ik ben naar PC's gegaan waar ik eerder al eens op msn had gezeten maar niet meer nadat het fout was gegaan op msn. Zodat de bestanden dus nog met de jusite info op de HD stonden omdat ze nog niet waren overschreven door msn.

1: Geprobeert de bestanden die in de mappan staan (extentie *.WindowsLiveContact) te openen met een notepath, en met IE maar beide werkt niet.. Naar zoeken op inet blijkt dat deze bestanden vanaf MSN Live encryped zijn (bij oudere msn dus niet).. een mogenlijkheid zou dus zijn om ze te dycrypen en dan hopelijk daar ergens het emailadres en de goep te vinden.. Maar ik heb daar nog geen oplossing voor gevonden.


2: Ik heb de map met mijn mailadres en daarin de map "real"en "shadow" weg gegooit. vervolgens naar de map met mijn emailaders gegaan op de locatie "C:\Documents and Settings\[wininlognaam]\Contacts\"en alle bestanden daar verwijdert en vervolgens alle bestanden die ik van een andere PC had (in die map) daar erin gezet.

Toen ik vervolgens weer inlogde stonden niet alleen 2 twee contackpersonen weer in de juiste groep die nooit waren verplaats maar ook nog 5 andere.

Met die 5 andere is echter wel wat aan de hand.. Ik denk dat dit emailadressen zijn die niet meer bestaan. (van 2 van de 5 weet ik dat namelijk 100% zeker)
//Ja ik heb adressen in me lijst stasn die niet bestaan :p (ik weet niet of ik er nog meer heb)
Hoe dan ook.. Het is verder ook mogenlijk (Maar dat weet ik niet zeker) dat ik deze adressen reeds had verwijdert maar na de laatste keer dat ik had ingelogd op die pc waar ik de bestanden vanaf heb gehaalt.

Ik denk dan ook dat msn geen adressen op zijn server opslaat als ze niet echt bestaan en (eventueel) ik ze ook nog eens hebt verwijdert. (Als een van de twee de ander heeft verwijdert slaat hij ze iig wel op)

Daarom denk ik dat de server dus zich is gaan synchroniseren met die nieuwe bestanden en vandaar dat deze 5 personen er dus weer bij kwamen (Die stonden niet op de server dus heeft hij de info van mijn HD gebruikt)de bstanden op de server gelden waarschijnlijk als de baas (om het maar zo te zeggen) en dan ziet hij dat ze op de server anders staan (andere groep) en overschrijft hij die info dus ook weer op mijn HD(Welke groep ze staan)

Dit is puur een theorie.

3: Toen d8 ik.. nou als ik nou zorg dat msn een lege lijst heeft en ik dan die bestanden erin zet zal hij ze dus ook wel allemaal toevoegen in de juiste groep. Dus heb ik een nieuwe msn aangemaakt, ben een keer ingelogd zodat msn op mijn HD weer die mappen aan maakt en heb vervolgens die bestanden weer in die map gezet. Als ik dan vervolgens msn starten kwamen ze er helaas niet in te staan (en al die bestanden werden verplaats naar een map "ignored" in die map.

/\Als dat zou hebben gewerkt kon ik eventueel in die andere lijst zien waar wie hoorde en in mijne echte lijst ze een voor een goed zetten.

Oke heel verhaal, waar het dus om gaat is dat ik op de een of andere manier de informatie van welke contacktpersoon in welke groep staat kan halen uit de WindowsLiveContact bestanden in de map C:\Documents and Settings\[wininlognaam]\Contacts\[Emailadres]

Of het nou gewoon uitlezen is (decrypten en met notepath ofzo) of daarmee in een andere lijst ze neer zetten of wat dan ook.

Als ik er maar uit kan halen wie in welke groep hoord!

Hopelijk kan iemand helpen... sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden maar hopelijk vind ik daardoor de oplossing deste sneller. Alvast bedankt:)
 
Laatst bewerkt:
MSN Live Messenger persoonlijke groepen

Beste JP,

Ik weet niet waarom je de groepen kwijt bent, maar ik weet wel dat het om het bestand members.stg gaat. Desktop.ini heeft helemaal niets met jouw probleem te maken. Dit is een bestandje waarin specifieke map-kenmerken worden opgeslagen als je die aangepast hebt. Daarom vind je in zoveel mappen dit bestandje.
Wanneer je groepen aanmaakt in Messenger, dan wordt members.stg in de mapjes 'real' en 'shadow' aangepast. Die staan op hun beurt weer onder je msn accountnaam. Ik vrees alleen dat de encryptie je dusdanig parten speelt dat je een dergelijk bestand nooit van de ene naar de andere pc kunt kopieren.
Ik zou de groepen opnieuw aanmaken en daarna direct (!) een backup opslaan van het bestandje members.stg.

Hartelijke groeten en succes.
 
Beste JP,

Ik weet niet waarom je de groepen kwijt bent, maar ik weet wel dat het om het bestand members.stg gaat. Desktop.ini heeft helemaal niets met jouw probleem te maken. Dit is een bestandje waarin specifieke map-kenmerken worden opgeslagen als je die aangepast hebt. Daarom vind je in zoveel mappen dit bestandje.
Wanneer je groepen aanmaakt in Messenger, dan wordt members.stg in de mapjes 'real' en 'shadow' aangepast. Die staan op hun beurt weer onder je msn accountnaam. Ik vrees alleen dat de encryptie je dusdanig parten speelt dat je een dergelijk bestand nooit van de ene naar de andere pc kunt kopieren.
Ik zou de groepen opnieuw aanmaken en daarna direct (!) een backup opslaan van het bestandje members.stg.

Hartelijke groeten en succes.

Hallo,

Bedankt voor de informatie.

Ik ga eens kijken of ik nog ergens zo een bestandje kan vinden. Licht er ook een beetje eraan, wanneer het word bijgewerkt. Maar ik had al een backup-gemaakt van bijde mappen(nadat het mis ging), en zover ik me kan herinneren was de "shadow" map voor het laats gewijzigt nog voordat het fout ging. Als het members.stg in die map goed is dan zou ik dus nog een bestand met je juiste gegevens moeten hebben. (En anders ga ik op andere pc's zoeken, maar zover ik heb kunnen zien worden de Real en de Shadow bestanden naar een bepaalde tijd verwijdert door windows (of alleen op bepaalde momenten aangemaakt) en zal windows de informatie dus opnieuw moeten ophalen van inet. (PC's waar ik al een tijdje niet meer had ingelogd hadden in iedergeval wel nog de "contacks map" maar die de real en shadow waren dan weg).

Hoe dan ook. Als die "shadow" map als een soort back-up dient (wat je wel zou zeggen aan de hand van de naa,) heb ik misschien:rolleyes: geluk, de vraag is dan alleen nog hoe ik deze gegevens moet importeren naar msn?

Je zecht zelf "een backup opslaan van het bestandje members.stg" dus dan neem ik ook aan dat je weet hoe ik op de pc waar ik het van back-up het ook weer terug kan zetten?

Want misschien heb ik dus een goed members.stg bestandje.

Tot zover iig al heel erg bedankt:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan