msn en firefox conflicje? (geen spelcheck in titel veld valt me op, even terzijde)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker37

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Heb de laatste tijd telkens dat ik firefox soms niet meer kan opstarten, krijg dan een melding van "firefox is reeds actief, sluit firefox eerst af of start computer opnieuw op (zoiets)". Heb laatst iets van msn (chat geloof ik) geïnstalleerd dus vroeg af of het daar misschien mee te maken kan hebben.

Lijkt me niet direct gerelateerd aan andere applicaties.

De melding is vrij duidelijk, eigenlijk: Check met Taakbeheer in tabblad Processen of er al een firefox.exe actief is (die mogelijk nog aan het afsluiten is).

Als het inderdaad een afsluitende firefox is die nog actief is, ga dan eens kijken naar je Extensies en Plug-ins in Firefox. Wellicht heeft dat rare MSN-ding waar je het over had wat toegevoegd daarin, of is gewoon een andere Extensie/plug-in verantwoordelijk voor het niet correct afsluiten van Firefox. Schakel uit, ga testen, en zet dan 1 voor 1 die Extensies en plug-ins aan, weer testen, weer 1 aanzetten etc.

Ook kan het zijn dat je pc zodanig belast is (of 'traag' van zichzelf vanwege magere CPU, weinig intern geheugen etc.) dat het afsluiten van Firefox daarom zo traag verloopt. Natuurlijk zou dat MSN-ding voor die belasting verantwoordelijk kunnen zijn. Check dat na (bijv. in Taakbeheer etc.)

Tijs.

Lijkt me niet direct gerelateerd aan andere applicaties.

De melding is vrij duidelijk, eigenlijk: Check met Taakbeheer in tabblad Processen of er al een firefox.exe actief is (die mogelijk nog aan het afsluiten is).

Als het inderdaad een afsluitende firefox is die nog actief is, ga dan eens kijken naar je Extensies en Plug-ins in Firefox. Wellicht heeft dat rare MSN-ding waar je het over had wat toegevoegd daarin, of is gewoon een andere Extensie/plug-in verantwoordelijk voor het niet correct afsluiten van Firefox. Schakel uit, ga testen, en zet dan 1 voor 1 die Extensies en plug-ins aan, weer testen, weer 1 aanzetten etc.

Ook kan het zijn dat je pc zodanig belast is (of 'traag' van zichzelf vanwege magere CPU, weinig intern geheugen etc.) dat het afsluiten van Firefox daarom zo traag verloopt. Natuurlijk zou dat MSN-ding voor die belasting verantwoordelijk kunnen zijn. Check dat na (bijv. in Taakbeheer etc.)

Tijs.
Boel moeilijke taal voor arme mij, maar zal er eens mee aan de slag.

Lijst met plugins en extensies in Firefox te bereiken via Extra -> Add-ons
Plug-ins hebben daar hun eigen tabblad (maar dat zie je vanzelf wel).

Alle Extensies en Plug-ins Kunnen per stuk worden aangeklikt, zodat een knopje Uitschakelen beschikbaar komt zodat je ze per stuk kunt uitschakelen.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan