MSN en Firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harm81

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2003
Hallo,

Ik heb windows XP en daarbij zit een MSN messenger versie standaard bij. Het is een oude versie, welke weet ik niet precies. Enkele weken geleden heb ik hem opgewaardeerd naar versie 6.1. Geen probleem, dat paktie die normaal. Maar nu pakt ie die versie opeens niet meer, en geeft als foutmelding als ik probeer in te loggen:

Aanmelden bij MSN messenger is mislukt. Je bevindt je achter een firewall die wellicht geen verbinding met de .NET Messenger-service toestaat. 0x81000365

Alleen die oude versie pakt ie nog, maar ik wil de nieuwere versie hebben. Hoe kan ik dit oplossen? Bij voorbaad dank voor de hulp.

Groet,
Harm

Zet je firewall eens uit. Hebben we wel over hetzelfde? Windows Messenger is niet hetzelfde als MSN Messenger.

Groetjes,
Bennie

Meer info van mij

Hallo,

"Zet je firewall eens uit."

Hoe doe ik dat? En is het wel zo veilig? Hoe zet ik hem weer aan na afloop? (Ik ben zoals jullie merken een enorme leek op computer gebied.) Het is overigens mijn vaders computer, en ik denk niet dat hij zo blij is als ik de firewall uitzet. Zijn er meer mogelijkheden?

"Hebben we wel over hetzelfde? Windows Messenger is niet hetzelfde als MSN Messenger."

Ik bedoel MSN messenger.

Op de vraag wat voor firewall ik gebruik: Een zoekopdracht op de computer naar bestanden die firewall heeten levert mij 3 bestanden op die in een map genaamd "Symantec Shared" zitten. Ik gok het dus op Symantec.

Ik hoop dat deze extra informatie helpt.

Bedankt in ieder geval voor de moeite.

Groet,
Harm

Je Firewall tijdelijk uitzetten is alleen bedoeld om te achterhalen of het inderdaad aan de firewall ligt - niet meer en niet minder. In de taakbalk zal Symantec wel staan. Dubbelklik daarop en kijk of je iets van "exit" kan geven. Meer leesvoer:
http://forums.breekpunt.nl/forums/topic.asp?TOPIC_ID=5770

Groetjes,
Bennie

firewall uitgezet

Hallo,

Ik heb de Norton internet security even uitgezet en weer ingeprobeerd te loggen met de messenger 6.1. Hij pakt hem nog steeds niet en geeft weer foutmelding. Althans, ik ga ervanuit dat ik de firewall heb uitgezet... de status stond op "Verkeer blokkeren", en heb hem even op "verkeer toestaan" gezet...

Met vr. groet,
Harm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan