MSN file transfer traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartbh

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2001
Mijn MSN file transfer is soms heel erg traag. Het is altijd van de zelfde persoon waar ik iets van ontvang, dus daar ligt het niet aan. Maar soms gaat het gewoon met een goede snelheid, maar soms ook maar met een paar kb/s. En de degene die mij wat stuurt doet verder nix anders, dus heeft zijn volle uploadsnelheid tot beschikking. Weet iemand hoe dat kan? Ik zit achter een adslverbinding

modem(speedtouch 501) --->> router ---> 2 pc's
_______(zonder firewall) ---> (met firewall)

Op de sweex router is Support for MSN file tranfer ingeschakeld.

Ik heb sinds 3 dagen adsl, en sindsdien heb ik dit probleem.

Check ff de resultaten op Speedtest.nl en kijk of je daar het hetzelfde probleem hebt...

Check dit ff wanneer het normaal gaat en wanneer het traag gaat.

114.2 KByte/sec

En bij msn gaat het met een 1 à 2 kb/s

En normaal, als geen van beide pc's iets doet
117 KByte/sec.

trage bestandsoverdracht in MSN

Als het goed is krijg je tijdens die trage datatransfer boven in je msn scherm een popupbalk van msn te zien (msn ziet namelijk dat het traag gaat) waarop je kunt klikken om te kijken wat je aan die traagheid kunt doen danwel wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Ik zie dat je een Router hebt dus je zit met een netwerk dus met NAT.
Check in je router of je PNuP aan hebt staan en MSN zal je het advies geven (wanneer je acher NAT zit) om de poorten 6891 t/m 6900 open te zetten (forwarden) voor het WAN. Geef in je router die poorten vrij aan het IP adres van de gateway (server) van je provider.
Deze WAN gegevens kun je allemaal terugvinden als je in je router gaat kijken via de Webbased pagina die je oproept als je je router aanroept via zijn eigen ip adres.

Het probleem is al op gelost op een andere manier.
Nu laat ik gewoon het modem zelf verbinding maken,
het modem heb ik aan gesloten op de router (LAN 4 poort), DHCP op de router geschakeld, DHCP op het modem in geschakeld, dus nu krijgen de computers hun IP van de DHCPserver van het modem.

Dus nu wordt de router eigenlijk als 'ordinaire' switch gebruikt, maar het werkt nu allemaal wel goed. Alleen nu 'mis' ik duz een poortje op de router, maar ik heb toch maar 2 pc's.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan