MSN foutmelding 8004888d

Status
Niet open voor verdere reacties.

rupsjuhhh

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2009
Ik heb zoals de titel al aangeeft last van de foutmelding 8004888d op MSN

Ik heb al van alles gezocht qua oplossingen en ook meerdere gevonden, helaas werkte de meeste niet in mijn geval. Toch zag ik laatst op dit forum iemand met dezelfde foutmelding en iemand zei dat hij verschillende dingen om de beurt moest kopiëren en plakken in uitvoeren en dan kijken of ze een aanwezig waren op mn computer en niet beschadigd of verwijderd waren. Nou is dit laatste het geval..
Van dat rijtje waren bij mij de 2e, 3e, 6e, 7e, 8e, en 10e beschadigd (wel aanwezig denk ik want ik kon ze gewoon op mn computer vinden :P)

Wat moet ik nu doen, moet ik nieuwe ergens downloaden of herstellen en hoe doe ik dit zodat mn msn het weer gaat doen..

Alsjeblieft help mij!!

Alvast bedankt, Groetjes Rupsjuhhh

volgens mij kan ccleaner helpen maar kweetniet,

maar wel uitkijken met ccleaner want ik heb er problemen door gekregen :p

Vermeld eerst eens een paar belangrijke zaken:
1. Welke versie Live Messenger heb je geïnstalleerd
2. Welk besturingssysteem draai je op de pc
3. De instructie die je hebt gevolgd (zal wel over regsvr32.exe zijn gegaan), waren die voor XP of voor Vista computers?

We horen het wel.

Tijs.

Als ik het niet dacht: Je hebt mijn regsvr32 instructies uitgevoerd, maar die gelden voor Windows XP. Overigens hoef je er niet vanuit te gaan dat je je Vista nu gesloopt hebt... ;)

Probeer het volgende:
1. Maak een nieuwe snelkoppeling naar cmd.exe op je bureaublad
2. Rechtsklik op die nieuwe snelkoppeling en kies voor Als Administrator uitvoeren
3. In het geopende CMD-venster: sfc /scannow

Succes,

Tijs.

Oh ja, nog zoiets: Ik denk niet dat het hebben van 2 versies Live Messenger op je pc een goed idee is. Versie 9 werkt m.i. niet goed, dus alleen 8.5 gebruiken (voor zolang die versie nog mag).

Laat eerst dat sfc /scannow doorwerken, dan beide versies deïnstalleren, en alleen versie 8.5 installeren, via deze link.

Succes,

Tijs.

Ik heb de scan uitgevoerd, beide messengers gedeinstalleerd maar als ik nu via jou link hem probeer te downloaden dan staat er dat "Windows Live Suite" niet geinstalleerd is..

Code: 0x800b0001

WHAT TO DO NOW ?!?! :o

Net zojuist op mijn Vista machine WLM 8.5 geïnstalleerd via die link, en geen enkel probleem!
Ik heb alleen Messenger aangeklikt, geklikt op Ook installeren en daarna werd door het installatie-programma gekeken of er nog andere Live onderdelen op mijn computer waren geïnstalleerd (bij mij niet het geval). Installatie verder vlekkeloos, en Live Messenger 8.5 werkt prima.

Misschien heb je nog andere Live onderdelen geïnstalleerd staan (bijv. van WLM 9 nog).
Deïnstalleer die dan eerst, en probeer dan opnieuw Live Messenger 8.5 te installeren (+ de extra Live onderdelen waar je belang bij hebt).

Succes,

Tijs.

Heb zojuist volgensmij alle Live documenten verwijderd, maar krijg nog steeds hetzelfde..
Hoe weet ik welke programma's allemaal bij Live horen?

Heb zojuist volgensmij alle Live documenten verwijderd, maar krijg nog steeds hetzelfde..
Hoe weet ik welke programma's allemaal bij Live horen?

Geen idee, maar misschien beginnen de namen allemaal met Windows Live in Software.

Tijs.

Heb al die live bestanden verwijderd, elke keer als ik nu probeer te installeren krijg ik weer een error en dan staat er dat er waarschijnlijk bestanden zijn beschadigd en dat ik het programma opnieuw moet installeren..

HELP ME:shocked:

Je houding begint me te irriteren: Termen als "HELP ME" en "WHAT TO DO NOW" geven de indruk alsof het ineens ons probleem geworden is ipv. jouw probleem.

Laatste posting van mijn kant in jouw discussiedraad als je nog meer van dit soort termen gebruikt.

Probeer het volgende:
1. Rechtsklik op die snelkoppeling naar cmd.exe, en kies Als Administrator uitvoeren
cd /d %localappdata%\microsoft
rd /s /q "Windows Live"
rd /s /q "Windows Live Contacts"
regsvr32 Dssenh.dll
regsvr32 Softpub.dll
regsvr32 Rsaenh.dll
regsvr32 Mssip32.dll

2. Check of datum én tijd goed staan. Dubbelklik daarvoor op het klokje rechts onderaan je scherm. Check zeker het jaartal ook.

3. Schakel tijdelijk alle programmatuur uit die een soort firewall in zich hebben, zoals McAfee, Norton 360, of toch minstens het firewall-gedeelte van die software.
Gebruik je bijv. speciale firewall-software, zoals Zonealarm of de Windows Firewall, schakel die dan uit.

4. Kijk of je proxy-instellingen hebt staan in Live Messenger. Kies Help -> Menubalk weergeven. Ga dan naar Extra -> Opties -> Geavanceerde instellingen. Kijk of daar ergens een proxy server staat aangegeven. Geef aan dat je geen proxy server wilt gebruiken.
Je zou ook onder Extra -> Opties op Starten kunnen drukken voor wat verbindingstests.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan