msn gehackt en pc overgenomen ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter h4ll
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

h4ll

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2011
goeiemorgen ik heb een probleem en hoop dat jullie mij kunnen helpen . ik vermoed dat mijn msn gehacked is en dat er iemand in mijn pc mijn gegevens aan het stelen is omdat als ik op mijn msn benben ik op meerdere plaatsen aangemeld , ik raak mailtjes kwijt of mails komen niet aan bij mij ,contactpersonen staan zomaar ineens geblockeerd etc . heb al een paar keer mijn wachtwoord gewijzigd maar het blijft voorkomen .ook is het zo dat sommige online games op me pc heb staan niet meer werken omdat ze mijn wachtwoord en gebruikersnaam niet meer herkennen .dus heb ondertussen mijn pc maar geformateerd en alles er opnieuw opgezet maar het probleem blijft . ik dacht missch ligt het aan mijn beveiliging ik gebruik een legale NOD32 antivirus en spybot en heb pctools firewall maar die kunnen geen problemen vinden dus toen heb ik mijn firewall getest bij GRC Shields Up en die geven aan dat mijn pc word gebruikt als internet server zonder dat ik het weet . ik heb ook al gemaild naar microsoft maar krijg geen reactie terug . dus hoop dat jullie een oplossing weten om dit te verhelpen ?? alvast bedankt

Op een schone pc een opstartdisk maken met je virusscanner zodat ook de MBR gescanned wordt. Dan een verse installatie met een compleet geformatteerde schijf en eerst alle antivirussoftware installeren voordat je internet aansluit.

Oh ja, verander ook even alle wachtwoorden van je accounts vanaf een niet geinfecteerde pc. Maak een willekeurige en schrijf ze op, niet van die te raden dingen zoals je huisnummer, postcode of geboortedatum :)

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl.:)

Ben je op dat moment ook op je Windows live mail of hotmail ingelogd?

Sowsieso eerst je wachtwoord veranderen. Hoe doe je dat? Zo: ga naar: https://account.live.com/password/reset Klik daar op het bolletje: Ik denk dat iemand anders mijn Windows Live ID gebruikt (Ik ben mijn wachtwoord vergeten mag ook want je komt bij hetzelfde uit;)) Maar klik dan op: Stel het wachtwoord opnieuw in! Vervolgens typ je jouw e-mailadres waarvan je denkt dat deze gehackt is en je voert de tekens in. Na een klik op volgende kies je voor een van deze opties. Het kan ook zijn dat er nog een optie tussen staat
Link e-mailen om het wachtwoord opnieuw in te stellen (Als je een alternatief e-mailadres hebt ingesteld bijvoorbeeld een gmail adres)
Beveiligingsvraag (Vraag die je moest opgeven als je je wachtwoord niet meer wist of wilt wijzigen bij het maken van dit account)
Klantondersteuning (Zou ik niet voor kiezen, want de andere opties werken meestal nog wel)

Het nare is dat iemand ook jouw antwoord op de geheime vraag kan aanpassen maar proberen is de moeite waard. Ik zou eerst voor de rode optie gaan en daarna voor de groene en als laatste voor de paarse.

Laatst bewerkt:
Zoals hierboven aangegeven.
Heb je destijds ook de vraag verandert icm het wachtwoord?

Check ook even je instellingen.
Je kunt ook instellen waar een mailtje naar toe verzonden wordt met paswoord ect.
Als je kiest "Paswoord vergeten".

Misschien is dit door de desbetreffende ook aangepast..

Tevens is het " hacken" meestal de geheime vraag raden of ergens bv op school.
Het vinkje vergeten uit te zetten bij " onthoud mij + paswoord"

Bedankt iedereen voor de snelle hulp :) ik al wat tips opgevolgd .. ik heb ondertussen mijn wachtwoorden van windows live id en ook zoveel mogelijk andere wachtwoorden vanaf een schone pc veranderd + een andere virusscan pakket gekocht : kaspersky internet security 2011 dus hoop het snel opgelost te hebben..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan