ronald buijtend
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 mrt 2002
bij mijn dochter heeft iemand en zij weet wie haar password gehackt en is nu op haar naam gek een het chatten,en andere personen toegevoegd.Wat kunnen we hier aan doen?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Man taalgebruikGeplaatst door lamp
Als zei weet wie het wachtwoord heeft. (waarschijnlijk een kind ligt dan de ouders eens in)
Want dit is eigenlijk wel een serieus strafbaar feit.
Geplaatst door Systemizer X100
Je kunt het best het wachtwoord veranderen.
Probeer ook niet al teveel hints te geven, liever helemaal niet. Ik ben al een paar keer tegen dat men hun wachtwoord of het antwoord op hun geheime vraag gewoon prijsgeven in hun naam.
Artikel 138a
1.
Met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie wordt, als schuldig aan computervredebreuk, gestraft hij die opzettelijk wederrechtelijk binnendringt in een geautomatiseerd werk voor de opslag of verwerking van gegevens, of in een deel daarvan, indien hij
a.
daarbij enige beveiliging doorbreekt of
b.
de toegang verwerft door een technische ingreep, met behulp van valse signalen of een valse sleutel dan wel door het aannemen van een valse hoedanigheid.
2.
Met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft computervredebreuk, indien de dader vervolgens gegevens die zijn opgeslagen in een geautomatiseerd werk waarin hij zich wederrechtelijk bevindt, overneemt en voor zichzelf of een ander vastlegt.
3.
Met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft computervredebreuk gepleegd door tussenkomst van een openbaar telecommunicatienetwerk, indien de dader vervolgens
a.
met het oogmerk zich wederrechtelijk te bevoordelen gebruik maakt van verwerkingscapaciteit van een geautomatiseerd werk;
b.
door tussenkomst van het geautomatiseerd werk waarin hij is binnengedrongen de toegang verwerft tot het geautomatiseerd werk van een derde.
Geplaatst door buick
Wat betreft het wel of geen strafbaar feit even dit :
Het ' hacken' van MSN (wat trouwens gelijk staat met hacken van een emailadres), levert onder zowel 138a / 1a-b als lid 2, en kan dus max 4 jaar cel opleveren.
Immers: Je geeft je voor een ander uit op het moment dat je iemands wachtwoord en toegang gebruikt. Verder doorbreek je daarmee de (wachtwoord)beveiliging, en als laatste, door het veranderen van het wachtwoord (wat de meeste msn hackers doen), neem je ook nog de gegevens, zoals bedoeld in bovenstaand artikel, over.
Het bovenstaande artikel is btw artikel 138 a uit het Nieuwe Wetboek van Strafrecht, dus je kunt het ook op internet vinden![]()
En heb je ook nog núttige inbreng in dit topic?Geplaatst door arre
Voer't der is een rechtzaak mee ok? Zien wie wint...
ik geef jullie beiden een 50% kans
Geplaatst door aaajeetee
En heb je ook nog núttige inbreng in dit topic?
Wat ik zou proberen is mijn wachtwoord nog proberen te veranderen, bij je hotmail.com, mbv de geheime vraag (als het een @hotmail.com/@msn.com adres is).
Anders is het gewoon pech gehad denk ik.. als het een bekende is zou je hem/haar erop aan kunnen spreken..
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.