msn gehackt

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald buijtend

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2002
bij mijn dochter heeft iemand en zij weet wie haar password gehackt en is nu op haar naam gek een het chatten,en andere personen toegevoegd.Wat kunnen we hier aan doen?

Wachtwoord wijzigen lijkt me de oplossing. verder zou ik m'n dochter nog maar eens goed voorlichten over het gebruik en dus geheimhouden van wachtwoorden

Het enige wat je nog kunt doen is je wachtwoord veranderen via msn. Maar dat kan alleen als je emailadres wat ze destijds heeft opgegeven, nog klopt.

Over het algemeen is MSN niet zomaar te 'hacken', tenzij het wachtwoord aan iemand verteld is, erg makkelijk te raden is, of er een trojan in de computer zit.

Een mail sturen naar msn maar denk niet dat ze erop gaan reagearen toen mijn msn was gecraakt hebben ze er ook niet op gereageert ik heb gewoon aan iedereen waarvan ik het adres had gezegt mijn ander adres te blockeren
Mischien heeft je dochter het antwoord nog op haar geheime vraag.

als die ander je wachtwoord heeft, kan hij ook het
wachtwoord ook wijzigen.
je kan best een nieuwe account nemen en de mensen op je contactlijst inlichten

Laatst bewerkt:
Als zei weet wie het wachtwoord heeft. (waarschijnlijk een kind ligt dan de ouders eens in)
Want dit is eigenlijk wel een serieus strafbaar feit.

Je kunt het best het wachtwoord veranderen.
Probeer ook niet al teveel hints te geven, liever helemaal niet. Ik ben al een paar keer tegen dat men hun wachtwoord of het antwoord op hun geheime vraag gewoon prijsgeven in hun naam.

Geplaatst door lamp
Als zei weet wie het wachtwoord heeft. (waarschijnlijk een kind ligt dan de ouders eens in)
Want dit is eigenlijk wel een serieus strafbaar feit.
Man taalgebruik:P
Zei?
Ligt?
Strafbaar? Da zal zijn

Geplaatst door Systemizer X100
Je kunt het best het wachtwoord veranderen.
Probeer ook niet al teveel hints te geven, liever helemaal niet. Ik ben al een paar keer tegen dat men hun wachtwoord of het antwoord op hun geheime vraag gewoon prijsgeven in hun naam.

Mag ik beide senior members er op wijzen dat het hacken van een msn adres geen strafbaar feit is dit omdat het niet valt onder de privacy wet of ergens anders staat vermeld in een wetboek overigens gebeurt het dagelijk dat iemands msn gehackt wordt.

[edit mod]of het nu wel of niet beschreven staat aan hacken doe helpmij niet dus overbodige info van jouw kant weggehaald [/edit mod]

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat betreft het wel of geen strafbaar feit even dit :

Artikel 138a
1.
Met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie wordt, als schuldig aan computervredebreuk, gestraft hij die opzettelijk wederrechtelijk binnendringt in een geautomatiseerd werk voor de opslag of verwerking van gegevens, of in een deel daarvan, indien hij
a.
daarbij enige beveiliging doorbreekt of
b.
de toegang verwerft door een technische ingreep, met behulp van valse signalen of een valse sleutel dan wel door het aannemen van een valse hoedanigheid.
2.
Met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft computervredebreuk, indien de dader vervolgens gegevens die zijn opgeslagen in een geautomatiseerd werk waarin hij zich wederrechtelijk bevindt, overneemt en voor zichzelf of een ander vastlegt.
3.
Met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft computervredebreuk gepleegd door tussenkomst van een openbaar telecommunicatienetwerk, indien de dader vervolgens
a.
met het oogmerk zich wederrechtelijk te bevoordelen gebruik maakt van verwerkingscapaciteit van een geautomatiseerd werk;
b.
door tussenkomst van het geautomatiseerd werk waarin hij is binnengedrongen de toegang verwerft tot het geautomatiseerd werk van een derde.

Het ' hacken' van MSN (wat trouwens gelijk staat met hacken van een emailadres), levert onder zowel 138a / 1a-b als lid 2, en kan dus max 4 jaar cel opleveren.
Immers: Je geeft je voor een ander uit op het moment dat je iemands wachtwoord en toegang gebruikt. Verder doorbreek je daarmee de (wachtwoord)beveiliging, en als laatste, door het veranderen van het wachtwoord (wat de meeste msn hackers doen), neem je ook nog de gegevens, zoals bedoeld in bovenstaand artikel, over.

Het bovenstaande artikel is btw artikel 138 a uit het Nieuwe Wetboek van Strafrecht, dus je kunt het ook op internet vinden ;)

Geplaatst door buick
Wat betreft het wel of geen strafbaar feit even dit :

Het ' hacken' van MSN (wat trouwens gelijk staat met hacken van een emailadres), levert onder zowel 138a / 1a-b als lid 2, en kan dus max 4 jaar cel opleveren.
Immers: Je geeft je voor een ander uit op het moment dat je iemands wachtwoord en toegang gebruikt. Verder doorbreek je daarmee de (wachtwoord)beveiliging, en als laatste, door het veranderen van het wachtwoord (wat de meeste msn hackers doen), neem je ook nog de gegevens, zoals bedoeld in bovenstaand artikel, over.

Het bovenstaande artikel is btw artikel 138 a uit het Nieuwe Wetboek van Strafrecht, dus je kunt het ook op internet vinden ;)

Ik ben het allemaal is na gegaan bij jusitie en msn valt niet onder die wet. en waarom valt het er niet onder. 1 msn werkt met cookies die dus door iedere gek die op internet zit en zin heeft om te hacken zo kan lezen.
zou msn met sesions werken wat overigens veel veiliger is dan zou het er wel onder vallen.
2 Overigens is het hier boven genoemde artikel uit het wetboek van strafrechten alleen van toepassing op gewone e-mail adressen cq site's.

Voer't der is een rechtzaak mee ok? Zien wie wint...

ik geef jullie beiden een 50% kans

Geplaatst door arre
Voer't der is een rechtzaak mee ok? Zien wie wint...

ik geef jullie beiden een 50% kans
En heb je ook nog núttige inbreng in dit topic? :confused:

Wat ik zou proberen is mijn wachtwoord nog proberen te veranderen, bij je hotmail.com, mbv de geheime vraag (als het een @hotmail.com/@msn.com adres is).

Anders is het gewoon pech gehad denk ik.. als het een bekende is zou je hem/haar erop aan kunnen spreken..

Geplaatst door aaajeetee

En heb je ook nog núttige inbreng in dit topic? :confused:

Wat ik zou proberen is mijn wachtwoord nog proberen te veranderen, bij je hotmail.com, mbv de geheime vraag (als het een @hotmail.com/@msn.com adres is).

Anders is het gewoon pech gehad denk ik.. als het een bekende is zou je hem/haar erop aan kunnen spreken..

als je nou gewoon op google zoekt naar msn hack ben je er ook:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan