MSN gooit keyboard in de war

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenimex

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2001
Al een tijd niet geweest hier, maar nu toch echt een irritant probleem met mn PC.

Weet niet zeker of het hier goed staat, want het gaat óók over mn keyboard, maar ik probeer het toch maar eerst hier. Het gaat om het volgende:

Wanner ik in MSN berichten typ, heeft mijn keyboard altijd de neiging na een tijd de speciale tekens door elkaar te gooien. Een dubbele punt zit dan in ene onder 'SHIFT + .', M'n haakje openen zit onder 'SHIFT + 8', en haakje sluiten ernaast, onder 'SHIFT + 9'. Onder m'n dubbele-punt knop, zit zitten ineen, zonder shift '+' en met shift '±'. Het is wat vaag uitgelegd, maar ik hoop dat jullie het snappen.

Wanneer ik echter in andere programma's (Word, Notepad, opdrachtprompt van Start -> Uitvoeren) iets typ, klopt wel alles. Wie kan me vertellen waar dat aan ligt (én wat ik er aan kan doen).

Ik heb een draadloos Logitech keyboard (combi met muis), met Windows XP als OS.

Wie kan me helpen?

In welke taal heb je MSN Messenger?

Druk is op Ctrl+Shift en kijk of het probleem dan nog aanwezig is. Als het probleem nu alleen maar erger is, weer Ctrl+Shift.

Mijn MSN is in het Nederlands, als ook mijn Windows-versie. Wanneer ik Shift + Ctrl indruk, gebeurd er helemaal niets. Het wordt niet erger, maar óók niet beter :(.

Kijk even hoe je taalinstellingen staan: start->configuratiescherm->Datum, tijd, taal en landinstellingen->landinstellingen->talen->details.

Heb je MSN Messenger al is opnieuw geïnstalleerd?
Welke versie van MSN Messenger heb je?

Taal:

Standaarinvoertaal: Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten (Internationaal)
Geinstalleerde services: Nederlands (Nederland), Toetsenbord: Nederlands, VS Internationaal (deze laatste is geselecteerd)

Ik heb MSN 7.5, ik zal eens proberen hem te herinstalleren. Overigens heb ik óók MSN Plus geinstalleerd.

Na herinstallatie (zonder hestart), doet ie het weer. Ik weet niet voor hoe lang. Ook weet ik niet of het installeren van de A Patch effect heeft op dit fenomeen. Ik ga ff kijken hoe hij zich blijft gedragen.

Ik denk dat de combinatie van Messenger Plus (Beter bekent als MSN Plus) en A-patch het probleem is.

Het zijn beide een patch. Patchen lukt pas goed wanneer je het origineel hebt.

Messpatch en Messenger Plus gaan trouwens wel samen:)

Ik gebruikte A Patch eigenlijk voornamelijk om de banner onderaan mijn contactenlijst te verwijderen, alsmede nog wat andere dingen. Heeft Messpatch die functionaliteit ook?

EDIT: Wat gegoogle leerde mij dat die functie er idd inzit. Bedankt voor de tip iig!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan