Msn: hostfile error

Status
Niet open voor verdere reacties.

Corpsecreator

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
52
Hallo,

ik heb als ik aan wil melden bij msn last van een hostfile error. Het is onmogelijk om aan te melden. De herstel probleem functie van msn werkt niet want zodra hij bij de verbindingcontrole langs hosts is, loopt msn vast. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd maar niets helpt.
ik weet dat er meerdere vragen over dit onderwerp staan maar nergens staat duidelijk uitgelegd hoe het probleem uiteindelijk is opgelost. Ik heb de laatste tijd geen wijzigingen aan mijn systeem gedaan en ook de virusscanner vindt niets.

graag hulp met dit probleem want het is vrij irritant.
 
Post de inhoud van de Hosts-file hier op het forum:
[Indien XP]: Start -> Uitvoeren -> notepad.exe %windir%\system32\drivers\etc\hosts
[Indien Vista/Windows7]: Maak een snelkoppeling naar notepad.exe %windir%\system32\drivers\etc\hosts op het Bureaublad, rechtsklik erop en kies "Als Administrator uitvoeren"

We zien het wel.

Tijs.
 
# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen
# gescheiden te zijn door ten minste één spatie.
#
# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
#
# Bijvoorbeeld:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver
# 38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost


meer staat er niet, er stond eerst ene lijst van spybot maar die heb ik weggehaald en toen deed msn het weer, toen ik de pc herstartte alleen niet meer :confused:
 
Kun je even laten zien hoe de hosts-file er nú uitziet en wat de melding van MSN nú is?

Tijs.
 
de vorige post is het huidige hosts-bestand.

plaatje is wat msn geeft, hij doet verder niets, het balkje bij voortgang blijft steeds maar doorgaan en er gebeurt niets
 

Bijlagen

  • msn.JPG
    msn.JPG
    40,2 KB · Weergaven: 27
Voeg even 1 regel toe aan het hosts bestand en sla het dan op:
127.0.0.1 localhost
dus 127.0.0.1, dan de Tab-toets gebruiken en dan localhost intypen.
Druk (voor de zekerheid) aan het einde van die regel op de Enter toets.
Dan opslaan.

Kijk of MSN dan nog 'moeilijk' doet.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
msn doet het nu weer, nadat ik alles in het bestand, hosts.msn ook heb veranderd, ik hoop dat hij het nu blijft doen. Ik laat de vraag nog even onopgelost voor het geval dat msn weer gaat protesteren
 
Mooi dat er nu (eindelijk) resultaat is. Ik neem aan dat je die regel uit mijn vorige posting had toegevoegd, en daarna MSN weer 'tevreden' was?

Tijs.
 
ja ik weet niet welke van de 2 dingen het gedaan heeft, die regel van jou of het weizigen in het hosts.msn bestand.
 
Vlgs. mij wordt het hosts.msn bestand niet gebruikt, is het namelijk een backup van het 'normale' hosts bestand, gemaakt tijdens de installatie van MSN.

Fijn dat het nu (weer) werkt, en bedankt voor de terugmeldingen. :thumb:

Tijs.
 
oke nu doet msn het weer niet:( ik heb helemaal niets veranderd sinds gisteren en ik zet mn pc aan en het werkt weer niet. weer dezelfde error.
 
Doe wel weer zo'n netwerktest in MSN, en kijk wat die aangeeft.

Tijs.
 
nu werkt msn weer maar hij loopt om de 10 minuten vast:mad: ik snap er echt ff helemaal niets meer van.
 
Ik heb nu ook geen idee, maar je zou kunnen beginnen met de instructies uit deze discussiedraad, misschien levert het wat op.

Tijs.
 
er was 1 infectie en die heb ik hersteld, nu geen problemen met msn. Ik hoop dat dat zo blijft
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan