MSN: kan geen bestanden verzenden, wel ontvangen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pingwing

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2000
Hallo!

Effe een vraagje...ik kan al een tijdje geen bestanden meer versturen met MSN Messenger. Ontvangen kan wel.

Dit probleem speelt in meerdere gevallen, zowel via een Chello verbinding als via Planet ADSL.

Overeenkomsten tussen de computers:

- Win ME
- Netwerk (client of server maakt niet uit, beide geprobeerd)
- Zonealarm Pro

Volgens mij komt het door Zonealarm, maar ik weet het niet zeker. Het zou dan een kwestie zijn van instellingen, maar welke?

Kan iemand me dit vertellen of is er misschien een andere oorzaak te bedenken voor dit probleem?

Groeten Pingwing

Probeer inderdaad eerst even of je het wel lukt als je de firewall zonealarm hebt uitgeschakeld.

Barney

Zet ZoneAlarm dan ff uit en kijk of het dan wel lukt, dan weet je tenimste of het aan zonealarm ligt of niet.

[edit]Barney was eerder :)[/edit]

Weet jij een oplossing voor mijn eigen probleem,
Kijk bij ME bij hardware, afsluit probleem van barney

thanks

Hmmmm...dat was ik dus vergeten erbij te zetten:

Zonealarm uitschakelen haalt niks uit, MSN geeft hoe dan ook de melding dat de verbinding is geblokkeerd.
Dit ligt niet bij de provider ofzo, want in het verleden heb ik wel bestanden kunnen versturen op dezelfde verbinding.

Ik heb deze probleem ook. Ik dacht dat het door firewall werd veroorzaakt, maar zelfs als ik Firewall uitzet, kan ik geen bestanden versturen, wel ontvangen. Voorheen kon ik dat wel, nu niet meer. En ik heb al anderhalf jaar hetzelfde kabelprovider. Het ligt aan je PC, maar wat? Zelfs firewall desinstalleren helpt niet.

bestanden in netwerk verzenden wil niet
dus maakt nix uit, als je je firewall uitzet of niet (werkt bij mij iig nooit)

Ik kan gewoon ontvangen en verzenden met MSN 4.6 op een win 2000 .En ik heb 2 firewalls draaien 1 hardware in de router en een software matig,en ik zit dus ook achter een router ,en heb kabel internet,alles werkt dus gewoon.

Begrijp ik goed dat je in net netwerk van 2 of meer pc's op 1 internetverbinding zit?

Geplaatst door vanschagen
Ik kan gewoon ontvangen en verzenden met MSN 4.6 op een win 2000 .En ik heb 2 firewalls draaien 1 hardware in de router en een software matig,en ik zit dus ook achter een router ,en heb kabel internet,alles werkt dus gewoon.
jah, met router werkt ook wel, maar daar had ik het ook niet over...
thuisnetwerk (pc verbonden aan / met andere pc) werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan