MSN Live messenger -> PC start opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

slagesa

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Gek probleem: Mijn computer start opnieuw op nadat ik me aangemeld heb bij MSN Live messenger (nieuwste versie daarvan) Zonder waarschuwing sluit alles af en ben ik verloren waar ik mee bezig was. De oude MSN versie bij de nieuwe IE doet het wel gewoon, maar die willen we niet gebruiken natuurlijk.

Ik heb het vinkje al weggehaald bij "PC automatisch opnieuw opstarten" in deze computer, maar dat werkt dus ook niet. Ook als ik mijn virusscarrer uitzet blijft het verkeerd gaan.

Weet niet of dit in het juiste subforum staat, maar heeft iemand er ervaring mee? En belangrijker...heeft iemand een oplossing??

Ik volg dit forum al een tijdje, maar dat de pc volledige herstart bij gebruik van Live Messenger had ik nog niet gezien.

Mijn suggesties (geen garantie voor succes, zie boven):
1. Kijk na of je een goed anti-virusprogramma werkzaam hebt, en scan regelmatig op spyware/adware etc. via programma's als Spybot Search & Destroy, AVG Anti-Spyware Free etc.
2. Kijk in Logboeken (Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe) na bij de secties Toepassing en Systeem rond de tijd dat de pc herstartte of je daar misschien kunt achterhalen welk(e) programma('s) etc. de geest gaven en met welke melding precies.
3. Controleer of de volgende commando's, individueel uitgevoerd via Start -> Uitvoeren, allemaal een positieve terugmelding geven. Indien niet, dan ontbreken belangrijke bestanden en/of ze zijn corrupt geraakt. Indien succesvolle terugmeldingen kun je daarna ook proberen of Live Messenger de PC niet (meer) afsluit:

regsvr32.exe softpub.dll
regsvr32.exe Wintrust.dll
regsvr32.exe Initpki.dll
regsvr32.exe Dssenh.dll
regsvr32.exe Rsaenh.dll
regsvr32.exe Gpkcsp.dll
regsvr32.exe Sccbase.dll
regsvr32.exe Slbcsp.dll
regsvr32.exe Mssip32.dll
regsvr32.exe Cryptdlg.dll

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik krijg deze foutmelding in het logboek bij "toepassing" :

Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (0) in bron (mcmispupdmgr) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: Calling RegisterServiceCtrlHandlerEx()....

En bij Systeem de foutmelding:

De Application Management-service is gestopt met de volgende foutcode:
Kan opgegeven module niet vinden. .

en de informatie:

De Application Management-service is naar een Starten-besturingselement verzonden.

De Application Management-service heeft nu de status Beëindigd.

Bij het proberen van die individuele commando's deed regsvr32.exe Initpki.dll het pas na een tijdje en de anderen allemaal positieve terugmelding.

Laatst bewerkt:
Kun je de eerste 2 genoemde Logboeken-meldingen even hier reproduceren? Dat doe je door (zie bijlage) per aangave te drukken, en dan te plakken in het volgende bericht.

Overigens neem ik aan dat de regsvr32 acties niet het probleem verholpen hebben?

Tijs.

Bijlagen

• eventvwr.JPG
    eventvwr.JPG
    45 KB · Weergaven: 34
Ok is goed, maar wordt pas maandag want ben niet meer bij m;n computer in de buurt.
Idd het probleem is nog niet verholpen helaas.

Ik heb de schermen toegevoegd aan dit bericht. Hopelijk kun je er wat mee!

Bijlagen

• systeem.JPG
    systeem.JPG
    95 KB · Weergaven: 49
  • systeem1.JPG
    systeem1.JPG
    91 KB · Weergaven: 55
  • Toepassing.JPG
    Toepassing.JPG
    95,4 KB · Weergaven: 56
Ik was meer geïnteresseerd in die Fout die in de sectie Toepassing die onder de Waarschuwing staat waarvan je een schermafdruk gegeven hebt. Kan daarvan ook nog een schermafdruk gepost worden?

M.b.t. de meldingen in Systeem: Niet erg nuttig voor thuisgebruikers, en m.i. niet relevant voor je probleem, maar ik zal nog wel even kijken of daar wat aan te doen is.
M.b.t. de waarschuwing in Toepassing: Download en installeer uphclean

Succes,

Tijs.

Bij nader zoeken op het Internet blijken de DCOM meldingen gerelateerd aan McAfee, en zorgen wel degelijk voor herstarts van het systeem. McAfee schijnt er geen oplossing voor te hebben.

Download deze tool en zet DCOM buiten spel. Herstart na uitschakeling je pc.

Daarnaast wordt geschreven door Microsoft, hier dat verwijdering van sommige ingebouwde groepen betrekking zou kunnen hebben op problemen met de code 10010.
Verifieer het volgende:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k net localgroup Gebruikers
Staan daar niet in:
NT AUTHORITY\Geverifieerde gebruikers
NT AUTHORITY\INTERACTIEF

NB: Op mijn computer staan deze groepen netjes in de groep Gebruikers, dus is het wel de gewenste/normale situatie dat ze erin voorkomen.

Dan zouden die weer toegevoegd moeten worden als ze er niet meer instaan.
Dat kan op de volgende manier:
Start -> Uitvoeren ->
Code:
cmd /k net localgroup Gebruikers "NT AUTHORITY\Geverifieerde gebruikers" "NT AUTHORITY\INTERACTIEF" /add

We horen wel of het geholpen heeft. Er zijn nog veel meer zaken die 10010 meldingen kunnen veroorzaken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
NT AUTHORITY\Geverifieerde gebruikers
NT AUTHORITY\INTERACTIEF

Staan allebei wel in de lijst.

Heb DCOM buiten spel gezet en na opnieuw opstarten heb ik nog steeds hetzelfde probleem :rolleyes:

Kun je die "Fout" (die met rood kruis) uit de sectie Toepassing van Logboeken nog hier posten?

Thx,

Tijs.

Heb de windows cd erin gedaan en updates uitgevoerd. Toen msn opnieuw geinstalleerd en nu werkt het! Bedankt voor de moeite alvast. Hopelijk blijft het allemaal werken :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan