msn loopt steeds vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Msn loopt de laatste dagen steeds vast bij mij doordat het steeds enorm veel van de cpu vraagt.

Het gaat in pieken omhoog: herhaaldelijk zoals: 90%, 11%, 85%, 6%

Het stijgt en het daalt steeds opnieuw en opnieuw.

Ik heb een AMD Turion 64 2.0 GHz
Dus lijkt me niet dat dat nodig is dat msn daar soms 95% van gaat nemen.

Meestal komt het pas na een tijdje, als msn pas opstaat gaat alles goed, maar dan na enkele minuten zorgt ie ervoor dat m'n cpu het hard te verduren krijgt. En dat is behoorlijk irritant.

Is hier een oplossing voor?
zoja welke?

Live messenger?
Welk besturingssysteem?
MSN plus?

WIndows Live Messenger 8.5
Windows XP MCE
Messenger Plus 4.60

Hoe lang doet dit probleem zich al voor?
Al herínstalleerd?

Ik heb hetzelfde probleem gehad met WLM namelijk, na verwijderen, MSN Messenger erop zetten en deze upgraden naar Live Messenger was het over.

Probleem doet zich enkele dagen voor.

Ga eens herinstalleren, nog geen tijd gehad om dat te proberen.

Moet ik messenger plus! dan ook opnieuw installeren of kan die gewoon blijven staan? Heb msn nog niet geherinstalleerd sinds ik messenger plus heb.

WLM opnieuw geinstalleerd, maar blijft hetzelfde gedrag vertonen...

Ik heb nu wlm er opnieuw afgegooid en msn messenger 7.0 erop gezet. Hoe kan ik vanuit msn messenger upgraden naar wlm? Zodat het probleem hopelijk bij mij eveneens is opgelost. Of kan ik gewoon hierover wlm installeren? (valt in dat geval wlm 9.0 beta al te riskeren?)

Meld je maar aan met MSN, je krijgt vanzelf een upgrade verzoek :).

Dat dacht ik eerst ook maar het gebeurde niet... Hij meldde me gewoon aan en ook na het aanmelden kreeg ik geen melding van nieuwere versies.

Dus heb ik enkele keren wlm opnieuw proberen installeren zonder gunstig resultaat.

Tot op het moment dat windows zelf eindelijk doorhad dat wlm steeds crashte en hij het in een soort 'veilige modus' ging uitvoeren bij wijze van spreke. Alles 1 voor 1 weer aangezet en bij het inschakelen van het bijhouden van de statistieken ging ie ineens weer heel erg veel van de cpu vragen. Dat dus maar verwijderd en sindsdien doet ie het weer zoals voorheen. Wel vreemd dat ie meer dan een half jaar normaal werkt en dit plots begint te doen.

In ieder geval bedankt voor de tips:thumb:, ik heb nu wlm 9 geïnstalleerd, als ik msn niet steeds had geïnstalleerd was ik nu nog niet toevallig te weten gekomen dat wlm 9 beta reeds was uitgelekt.

Eehm.. XP is het toch?
Dan zou MSN niet meer mogen werken :-).

Evengoed dat het is opgelost :thumb:.

xp ja,

Ik heb eerst msn messenger 7.5 geinstalleerd (in het engels) en die gaf idd een melding dat ik een nieuwere versie moest downloaden of mij anders niet kon aanmelden. Maar omdat ie in het engels was ging ie automatisch een engelse versie van windows live messenger downloaden en heb ik dat geannuleerd. Omdat ik nergens een download van een nederlandse msn messenger 7.5 meer kon vinden heb ik de nederlandse 7.0 gedownload en daar kon ik blijkbaar nog wel gewoon mee aanmelden. Ik heb ook ergens gelezen dat microsoft ooit nog updates heeft uitgebracht voor 7.0 die ze niet hebben uitgebracht voor 7.5. Dus dat is waarschijnlijk de reden dat ie toch nog aanmeldde met 7.0

Strange...

Heb zelf overigens 7.5 op Vista draaien m.b.v. een truukje dus mocht je die willen hebben hoor ik het wel.

Anders gewoon blij zijn met WLM ;).

Ja, ik heb het truukje al ergens gelezen denk ik. Als ik het ooit nodig heb vind ik het wel weer. Maar als wlm doet wat ie moet doen ben ik er zeer tevreden van. Ben eigenlijk al verwend met de functies van wlm die msn niet had, dus snel terugwillen naar msn zal ook niet zo snel het geval zijn:p

Toch bedankt:thumb:

He blegh...
Nouja, enjoy ;-).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan