Msn mail virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

apjekills

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2008
Beste leden,

Sinds ongeveer 20 dagen heb ik via mijn hotmail account twee berichten gestuurd in het engels zonder dat ik dat wist. Het was een bericht in het engels en daar stond een link in. Het bericht werd naar alle mensen uit mijn hotmail lijst gestuurd. Ik heb gescant met ziggo internet beveiliging en met kaspersky anti virus maar die vonden niks. Weten jullie een oplossing of een betere scanner? Maakt niet uit of het betaald is want ik wil hier gewoon van af.

Gebruik Malware Anti-bytes eens. Er is een premium versie van maar die gratis versie voldoet denk ik ook wel (een dezelfde versie, alleen bij premium moet je nog een code invullen die de extra dingen activeert).

Als je daar dingen mee vind, dan gooi je dat eraf. En als het dan door gaat, ik gebruik zelf ESET Smart Security (betaald).

Hmmm, dit klinkt alsof je mailbox gehackt is en nu gebruikt wordt als spammer. Probeer eens je wachtwoord te veranderen?? En zend dan nogmaals een mailtje naar een bekende. Het is verstandig om iedere 2 weken je wachtwoord te veranderen, en het wachtwoord af te wisselen met hoofdletters, kleine letters en cijfers. Dit garandeert niets, maar....hoe vaker je het wachtwoord veranderd, hoe moeilijker het wordt om dit te doen. Zelf wordt mijn wachtwoord iedere week veranderd. Je hebt daar ook z.g generators voor, maarrrrr, degene die dat bouwt, en jij installeerd het.. awell, je begrijpt wel waar ik heen wil...:D

Laatst bewerkt:
Okee bedankt alle 2. Ik ga meteen even met wachtwoord veranderen en even kijken voor die virus scanner. Bedankt.

Vergeet je geheime vraag ook niet te veranderen ;)

OOOPS, je hebt helemaal gelijk, even vergeten, thanks...:thumb:

Zal ik ook even doen. En met die virus scanner vond hij 24 dingen dus ff snel verwijdert.

24 is echt te veel, vind je ook niet? :V Als je me toevallig kunt toevoegen op msn dan kan ik wel een programma regelen wat gratis is, maar ook dezelfde bescherming bied + realtime (dus wanneer er iets dreigt binnen te komen houdt hij het al tegen).

Ik ben je graag van dienst!

24 vind ik nog meevallen als je rekening houd dat sommige " tracking" cookies meestal ook meegenomen worden.
Ligt eraan wat hij vind, niet de hoeveelheid

Wel als het is gevonden met Malware Antibytes, die neemt dat namelijk niet mee (ik gebruik het zelf ook de premium ervan). Jouw reactie is kletskoek. :V

Kletskoek...misschien in jouw ogen dan, maarja ik weet wel beter.

De meeste virus /adware ect. nemen de tracking cookies mee en herkennen dit meestal als virus of gevaar.
Deze cookies zijn totaal ongevaarlijk.

Je kunt je pc wel scannen, maar als er mails via hotmail zelf verstuurd worden is dat natuurlijk nutteloos.
Dit is gewoon een bekent probleem bij (sn)hotmail.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan