msn messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
IK heb twee versies van msn messenger : de 4.0 en de laatste 6.0.
Bij opstarten van het internet meld de 4.0 zich automatisch aan maar eigenlijk wil ik deze weg zodat de 6.0 zich opstart. Nergens vind ik waar ik die 4.0 moet verwijderen. Heb al geprobeerd om die map van de 4.0 weg te doen maar dit lukt niet. Iemand enig idee ?

met de verkenner naar windows/inf daar op zoek naar het bestand sysoc.inf en daar het woord hide weghalen achter messenger (ik heb ze zelf allemaal weggehaald) komma's laten staan. Even opslaan en je kunt nu in software-> windows onderdelen msn4 weghalen, even opnieuw opstarten en de folder van msn4 weghalen.

Mocht het zo zijn dat je de folder inf niet ziet staan dan moet je even naar mapopties (menu extra) en daar aangeven dat je verborgen bestanden en mappen wilt zien.

verborgen mappen zijn weergegeven maar ik zie wel de map inf staan maar dit zijn dan allemaal aparte bestanden. De sysoc.inf zie ik niet staan wel sysoc apart maar die hide weghalen enz zie ik niet. Kan je misschien het pad iets preciezer uitleggen als het kan.
Ik heb windows xp.

Ik heb daar zelf geen problemen mee gehad

Je zit in de juiste map je moet daar het bestand sysoc.inf openen (misschien vorige keer niet duidelijk genoeg) met kladblok of wordpad, let op er zijn 2 sysoc bestanden je moet wel de juiste hebben. Eenmaal geopend zie jet woord hide wel diverse keren staan.

Doe het op de manier van M@rio, werkt goed, en 6.0 blijft gewoon staan.

Die gewone sysoc is het bestand dat je zoekt, alleen staat er bij jou in mapopties dat bekende extenties verborgen worden.

Ik heb nu ook eens dat script gedownload die Mario aangaf.
Norton waarschuwt dat dit een gevaarlijk script is en dat hij deze activiteit stopzet.
Wat te doen ?
Bij het toch draaien ervan wat gebeurd er precies. Neemt dit de 4.0 weg en laat dit de 6.0 gewoon staan ?
Nog enige verduidelijking aub voor ik alles naar de knoppen help.

Er staat niks vreemds in het script. Dat norton begint te sputteren is wel logisch aangezien het script oa in het register wat dingen wil wijzigen. Maar verder ziet het script er onschuldig uit.

Ik heb dat scriptje gedraaid en inderdaad , de 4.0 is weg en de 6.0 blijft gewoon staan.
Bedankt voor de oplossing !
Groetjes
Claudine

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan