msn/microfoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirk Bakker

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2003
Mijn microfoon doet het niet bij msn, als ik er door praat hoor ik mezelf wel door de boxen en koptelefoon.
Het moet een instelling zijn - volgens mij -
Wie weet raad.

Welk besturingsprogramma heb je op je pc draaien.
En zitten alle stekkers in de juiste uitgangen.
(voor de zekerheid)

PC-profiel: Operating System: Microsoft Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 1 (2600.xpsp1.020828-1920)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: Matsonic
System Model: MS8308E
BIOS: AMIINT - 1000
Processor: AMD Duron(tm) Processor, MMX, 3DNow, ~1194MHz
Memory: 240MB RAM
Page File: 141MB used, 445MB available
Primary File System: FAT32
DirectX Version: DirectX 8.1 (4.08.01.0810)
DX Setup Parameters: Not found
DxDiag Version: 5.01.2600.1106 32bit Unicode

En stekkertjes alles geprobeerd, ik hoor mezelf, dus

Ik denk toch echt dat een van je stekkers verkeerd zit,
heb je in de msn wizard alles getest. Door bijvoorbeeld de plug elke keer in andere ingang te plaatsen.

je kan alles ook nalopen, in je configuratiescherm
klikken op geluiden en audioapparaten, tabblad spraak en daar hardware testen kiezen.

heb ik gedaan, bij microfoon geef hij gewoon sis 7018 wave aan.
Testen gaat niet, dan geef hij foutcode 0x80004001 aan.

Misschien is het verstandig om te kijken of je wat nieuwe drivers kan krijgen voor de geluidskaart. Het kan best zijn dat je een conflict met een ander programma hebt gekregen. Welke versie van msn heb je.
In een artikel wordt verwezen dat deze foutcode opgelost zou moeten worden met een versie die hoger is dan 4.6

probeer anders eerst even dit.

heb je je microfoon in het opnemen scherm van je mixer
aangevinkt staan, en ook eventueel de optie microfoon boost even aanvinken. even via volumeregeling aanklikken in je taakbalk.

Ik heb versie 4.7
En ik heb de cd die ik bij aankoop van de computer kreeg er nog een keer overheen gegooid.
Snap er niks meer van.

zijn er geen eventuele update's verkrijgbaar op de fabrikant z'n site. (heb je nog de mixer instellingen nagekeken.)

Ben ik al wezen kijken en heb ook met copernic agent gezocht, maar niks gevonden.
Mixer instellingen begrijp ik even niet.

kijk in je configuratiescherm een icoon heb staan met een luidspreker, kan misschien ook bij je klok staan rechtsonder. Daar moet je dan de microfoon even aanvinken, en mocht hij iets uitgebreider zijn de ander ook. Ik heb zelf soundblaster 5.1 en daar zit de optie wel op. Maar ook de standaard windows heeft het alleen iets minder uitgebreid.

Oh, dat, ja dat staat aangevinkt.
Alleen als in dan naar geavanceerd gaat staat hij op ninimum en negatief.

minimum betekent niet uitgeschakeld, speel even wat met die instellingen en dan de wizard. hopelijk is je probleem dan opgelost.

geef even precies je geluidskaart op met type dan kijk ik even voor een update, mocht je die nodig hebben.

type anders in start>uitvoeren het volgende:
sndvol32 en klik op enter

Ik heb bij dempen de volgende instellingen aangevinkt staan

pc speaker
microfoon
tad in

ik ook, behalve tad in want die heb ik niet.
Bij microfoon staat SiS 7018Wave
Bij de speaker Cristal Sound Fusion [tm] cs4281

krijg je die tad in ook niet op je scherm als opties en dan eigenschappen aanklikt.

Ik heb hieronder wel een link naar je kaart, maar lees er niks over of je een microfoon erin kan plaatsen.
Maar je gaf al aan dat hij het wel altijd heeft gedaan.

Was dat in xp of win98?

Gewoon op deze computer met dezelfde xp.
Daarom denk ik dat er iets in de services fout zit of zo.
Dat de microfoon kapot is lijkt me ook stug want ik hoor 'm zoals ik al zei over de boxen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan