msn: onlinestatus pas na aanmelden op 2 locaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

jchmmm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
Hallo,
Ik heb een probleem, als ik me online aanmeld op mn laptop of mn pc dan sta ik nog steeds offline in de contactenlijst, pas als ik me aanmeld op mn laptop en pc tegelijk kom ik online te staan en kan ik mn status veranderen, ook als ik me dan afmeld op 1 van de 2 dan kan ik mn status weer niet veranderen.

En als ik dan op allebei de locaties aangemeld ben vernieuwd mn contactenlijst ook niet, hier moet ik telkens opnieuw voor inloggen.

Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen.

Hoi,

Ik denk dat het een landelijke storing is. Heb hetzelfde, ik ben online maar iedereen blijft mij offline zien. Dat is andersom net zo, iedereen is offline terwijl zij wel online/bezet/afwezig status hebben.
Heel irritant, maar zal wel opgelost worden. Er zit ook een lange vertraging in het ontvangen van de zg 'offline' berichten :confused:.

Misschien dat anderen het ook hier kunnen melden als zij hier last van hebben? Ik dacht zelf nog even, zou ik een msn virus hebben?!?! Maar nee denk het niet...

Ah het ligt dus niet aan mij, wel saai op MSN zo, gelukkig is het lekker weer :cool:

Vind het wel vreemd dat je nergens iets kunt lezen over een storing. Niet op de microsoft site, niet op msn.nl... helemaal nada.

Lang leve het helpmij.nl forum :D

Ik heb er ook last van *** probleem niemand die mij ziet in me contactpersonen lijst, sorry voor het taalgebruik.

Het probleem kan (tijdelijk) worden opgelost door je op webmessenger aan te melden en op je Windows Live Messenger op je computer. Aanmelden op webmessenger doe je als volgt:

1. Log eerst in op je computer op msn zoals je gewend bent!
  2. Log vervolgens in op hotmail zoals je gewend bent.
  3. Rechtsboven in nu je staat je naam, iets daaronder staan messenger, klik daarop en er komt een dropdown menu tevoorschijn.
  4. Klik nu op aanmelden op messenger(Web)
  5. Je ziet nu dat je op 2 locaties bent aangemeld, dit klopt want nu ben je op zowel je computer als op webmessenger aangemeld
Als het goed is ziet nu iedereen je wel online.

Volgens mij bestaat dit probleem alleen bij Windows gebruikers met Windows Live Messenger want als ik op mijn MacBook inlog met Adium heb ik nergens last van:cool:. Alternatieven als Ebuddy heb ik niet geprobeerd!

Ik hoop dat eenieder hier iets mee kan!:thumb:

Bedankt voor de tip, maar ik zie het niet staan... nou ja, ik w8 maar geduldig af tot het weer werkt, zo niet, installeer ik wel een andere versie :mad:

Als je inlogt op hotmail krijg je rechtsbovenin het volgende te zien:
naamloosw.jpg

Klik dan op messenger/beschikbaar. Ik hoop dat het zo duidelijker is!!

Hoi, dank je voor alle moeite!
Klopt, normaal gesproken zie ik dat wel, maar nu ook niet... :(.
Twijfel nu weer of alleen IK dat weer heb of anderen toch ook aaahhhggg word er gek van ;-)

Hmm ik check het nu zojuist op andere pc en daar sta ik weer gewoon online... zucht. Nou mss kunnen anderen die het probleem ook hebben, dit even controleren zodat wij allemaal weten of het nu opgelost is... :D

Het lijkt me weer te werken, iedergeval bij mij doet die weer 'normaal'.

hee hee allemaal

ik heb een probleem met msn ..
ik meld me aan bij msn ,ik druk op status online weergeven ja.
daarna wilt hij me niet als online weergeven doen zegmaar..
nu ben k bij me zelf wel online dus ik sta op groen (online)
alleen ik zie mezelf niet in me contact personen lijst
en mensen zien bij als offline terwijl k wel kan praten
alleen zien ze mij niet
hoe kan k dit probleem verhelpen ?
groeten
en alsvast bedankt !

Dit is al de gehele dag het probleem. Boven vind je de uitleg hoe je dit tijdelijk kan verhelpen zodat je wel online wordt weergegeven!!

Voortaan even beter lezen;)

Ach, nu doet die het weer niet. Die oplossing werkt wel, maar heb toch liever dat die het normaal doet :p

hallo computerexpert,

ik snap eigenlijk helemaal niks van die webmessenger uitleg. kun je niet ff een plaatje er bij plakken??, ik vind het erg onduidelijk

Gr 1996master.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan