msn ontvangen bestanden geblockt

Status
Niet open voor verdere reacties.

sherida

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
hai
Ik weet dus helemaal niet of het de firewall is eigenlijk, weet niet waar ik dat aan kan zien. Dus mss staat ie hier verkeerd. Anyways, ik heb dus een probleem met MSn bestanden openen. Zo gauw iemand me wat stuurt en ik wil het openen krijg ik een grijs blokje met de mededeling dat het bestand is geblokkeerd. Volgens mij staat er iets dat windows heeft gedetecteerd dat het mogelijk onveilig is, maar dat durf ik niet zeker te zeggen. Probeerde het na te checken door iemand wat te laten sturen maar de boel liep helemaal vast dus dat doe ik maar even niet. In ieder geval, het gebeurt standaard bij alle bestanden die me gestuurd worden. Mn beveiligingsinstellingen staan gewoon op normaal/gemiddeld, volgens mij niks speciaals. Hoe kan ik gestuurde bestanden weer toegankelijk maken?

hai
Ik weet dus helemaal niet of het de firewall is eigenlijk, weet niet waar ik dat aan kan zien. Dus mss staat ie hier verkeerd. Anyways, ik heb dus een probleem met MSn bestanden openen. Zo gauw iemand me wat stuurt en ik wil het openen krijg ik een grijs blokje met de mededeling dat het bestand is geblokkeerd. Volgens mij staat er iets dat windows heeft gedetecteerd dat het mogelijk onveilig is, maar dat durf ik niet zeker te zeggen. Probeerde het na te checken door iemand wat te laten sturen maar de boel liep helemaal vast dus dat doe ik maar even niet. In ieder geval, het gebeurt standaard bij alle bestanden die me gestuurd worden. Mn beveiligingsinstellingen staan gewoon op normaal/gemiddeld, volgens mij niks speciaals. Hoe kan ik gestuurde bestanden weer toegankelijk maken?

Dat heb ik ook.. Als ik een bestand heb ontvangen klik ik niet op die link die dan in het venster komt.. maar dan ga ik naar: mijn documenten >> mijn ontvangen bestanden en daar klik ik het aan.. dan werkt het wel ;)

Heeft bij mij een paar keer gewerkt, maar meestal staan bestanden er niet eens bij. Ook via de zoekfunctie op de pc zijn ze niet meer op te sporen. snap er niks van:mad:

Heeft bij mij een paar keer gewerkt, maar meestal staan bestanden er niet eens bij. Ook via de zoekfunctie op de pc zijn ze niet meer op te sporen. snap er niks van:mad:

Misschien werkt dit...
Configuratiescherm >> Windows Firewall
Tabblad: Uitzonderingen
Programma toevoegen..
Kies hier voor msn..
Klik: ok
Kijk of er een V-tje staat in het hokje voor msn..
Klik dan bij alles op ok../

Helpt dit.. ?

virusscanner er op staan?? het wordt nogal een geblokkeert als je geen virusscanner er op hebt staan..

Welk anti-virusprogramma gebruik je?

Sommige anti-virusprogramma's hebben een zgn. functie om bestanden via IM ( Instant Messenger, dus ook MSN ) te blokkeren of alleen gevaarlijke bestanden.
Vaak werkt zo'n filter niet echt optimaal waardoor ook legitieme bestanden waar niks mis mee is ook geblokkeerd worden.

Een firewall heeft zo'n optie doorgaans niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan