Msn op school(trillian??)

Status
Niet open voor verdere reacties.

eisdatop

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2004
Hallo allemaal,
Ik zit op het moment op school, en de systeembeheerder heeft alles tegen gehouden wat maar met msn te maken heeft.
Zelfs als je op google zoekt naar msn, dan krijg je een melding dat deze pagina geblokkeerd is.

Maargoed, wij konden dit omzeilen met het programatje Hopster(www.hopster.com) Dan kon je gewoon op msn. Maar nu is dat programma ook weer geblockt, ook de website is niet te bereiken.
Nu hoorde ik iets van trillian, heb ik gedownload, ingelogd(contact gemaakt met de msn server met mijn eigen email adres) maar ik krijg mijn contactpersonenlijst niet te zien:( heeft iemand een andere oplossing? Of kan iemand me uitleggen hoe trillian werkt?

Alvast bedankt!:thumb:

Als je met Trillian inlogt onder je gewone msn account naam moet -net als met de originele msn- tijdens het verbinden je lijst met contactpersonen zichtbaar worden.
Gebeurt dit niet zal waarschijnlijk ook dit geblocked zijn door de beheerder.
Trillian werkt overigens net als msn, over de zelfde kanalen, dus de kans is groot dat ook dit programma niet werkt.

Misschien is het de bedoeling van de school dat je daar iets leert en heeft daarom de systeembeheerder opdracht gekregen om dit te blokkeren:p

Geplaatst door Tanja1968
Misschien is het de bedoeling van de school dat je daar iets leert en heeft daarom de systeembeheerder opdracht gekregen om dit te blokkeren:p

Jah nou dus :p.

Ik MSN ook op school ( zij het legaal, eigen PC ;) en systeembeheer zelf zie ook wel eens een een bepaald schermpje wegklikken :cool: )

Haha ja idd! Bij ons oko altjid: /geen MSN zegt ie dan!/ gaat ei achter ze eige PC zit hoor je allemaal van die MSN geluidjes!:mad: :mad: :p Haha.

Hij heeft ook zo'n irri programma kan ie beetje onze schermpje zien vanaf zijn PC. En dan kan kan ie ook alles wegklikken:confused: :mad: :mad:

Geplaatst door winnie de pooh
Hij heeft ook zo'n irri programma kan ie beetje onze schermpje zien vanaf zijn PC. En dan kan kan ie ook alles wegklikken:confused: :mad: :mad:

Jah hier ook.

Laat ik nou net ff die benodigde cliënt eraf gekukeld hebben ;).

En laten we weer verder gaan met de originele vraag

Geplaatst door XP_PC

systeembeheer zelf zie ook wel eens een een bepaald schermpje wegklikken :cool: )

So?? Hij hoeft zijn diploma niet te halen en hij heeft al een baan ;)

[end offtopic]

zou e-messenger geen oplossing zijn;) deze hoef je niet te installeren(of webmessenger) deze gebruik ik ook altijd op school, der staat zelfs nog windows messenger op:D(bij mij dan tog, de rest vindt hem niet trug:p) ook de leerkracht heeft msn 7,0 staan onder zijn account en die zou dus onder de server moeten staan omdat de leerkracht niet altijd op dezelfde pc zit, zal ik ook nog es ff uitdokteren. btw: ik heb eens de geinstalleerde map van msn 7,0 gezet op mijn mp3 speler en die dan op een andere pc waar msn niet op stond opengedaan: en tot mijn grote verbazing kon ik zonder te installeren op msn:) misschien ook iets voor jou(je kunt natuurlijk ook via email, denk dan aan gmail, of nu idd hotmail die al wat grotere bijlagen kan) heb het zelf nog niet geprobeerd maar weet wel dat wij op school niet kunnen installeren, al met al doet onze school niet veel aan beperkingen: als ik in windows xp een account aanmaak met beperkte rechten, dan kan ik evenveel als op school(beheerder van niets:p al verschillende keren wachtwoord van server gekraakt:p)

Leuke antwoorden allemaal, vooral die google link:thumb:
Heb ik niks aan alles is geblockt... ook op mp3/usbstick werkt niet! Maar dan denk ik dat de systeembeheerder ook trillian geblokt heeft:( En e-messenger is ook geen optie:confused:

weet je wat je zou kunnen doen:p (kweet niet zeker of het werkt) dat is knoppix op cd-rom downloaden en dan daar gaan booten op school, zal wrs wel opvallen:D:p en dan daar met de msn van knoppix werken(hoewel het zou kunnen dat hij geen netwerk vindt omdat het internet wrs via de server van je school binnenkomt:confused:)

Wanneer MSN dusdanig dichtgepoeierd zit lijkt me niet dat je van CD kan booten eigenlijk..

Klopt denk ik hoor!
Volgens mij kunnen we alleen maar op internet nog, en dan zijn veeel sites ook nog geblokkeerd. Nix aan te doen:confused:
toch bedankt voor de reacties!

Moet je maar wel kunnen installeren...

Is het hier bij mij op school nou zo goed geregeld of elders zo slecht?
Hier lukken al die foefjes je niet.. (ben blij met mn eigen PC:p).

Geloof me, een beetje systeembeheerder zal alles wat je verzint toch weer 'dicht timmeren' en met een beetje pech wordt het door al dat 'geprobeer' dus steeds onaangenamer op de pc's want voor ieder 'probeersel' is weer een oplossing te vinden.
Als je pech hebt gaat de systeembeheerder hetzelfde doen als wat ik ooit gedaan heb bij een bedrijf, alleen de bedrijfswebsite is te bezoeken en alleen te e-mailen naar adressen die bekend zijn op de server, wil je naar iemand anders mailen moeten ze eerst toestemming vragen aan de systeembeheerder.

Moet je maar wel kunnen installeren..
dat wil wel:thumb:

Dat wil bij ons wel;) Ik kan trouwens nu wel op msn, oplossing gevonden!

alleen de bedrijfswebsite is te bezoeken en alleen te e-mailen naar adressen die bekend zijn op de server, wil je naar iemand anders mailen moeten ze eerst toestemming vragen aan de systeembeheerder.

Niet echt logisch voor een school, omdat mn opleiding veelal bestaat uit jezelf bezighouden, en zelf info zoeken op internet:thumb:

Installatie bestanden van het programma hopster, en van msn op usb stick, en telkens weer installeren. Werkt blijkbaar wel... eerst niet:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan