msn opgeslagen berichten

Status
Niet open voor verdere reacties.

midem

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2001
Berichten
34
hallo,ik heb een vraagje over msn en dan over de opgeslagen berichten.Ik heb een kennisje die msn heeft en de optie..berichten opslaan.. niet aangevinkt heeft.Nu mijn vraag,is het als je die optie uitgevinkt heb staan toch mogelijk om die gesprekken alsnog te lezen op een of andere manier. Alvast bedankt gr
 
Nee die mogelijkheid is er niet.

De gesprekken worden bewaard zolang het gesprek is geopent. Ze worden dan bewaard in het gespreksvenster.

Wanneer de optie wel is aangevinkt worden om een "x"-aantal minuten alle gesprekken opgeslagen.

Oftewel wanneer je die optie niet hebt aangevinkt ben je de gesprekken gewoon kwijt. Dit is zo omdat MSN Messenger ook op openbare computers gebruikt kan worden en als dat zo is zouden de gesprekken door iedereen te lezen zijn.

Die kennis heeft hier ooit een vraag over gehad. Waarschijnlijk heeft hij toen nee gezegt waardoor de optie niet is aangezet toendertijd. Nu kan die hem wel aanzetten, maar dan worden de gesprekken vanaf dit moment opgeslagen.

Zonder die optie dus geen opgeslagen gesprekken.
 
die kennis van mij zegt dus dat ze die optie uitgevinkt had maar toen haar vriend achter haar compu ging bleek hij wel de gesprekken te kunnen lezen.Zij zegt dat hij iets gedownload heeft om toch die gesprekken te kunnen lezen,ik weet ook niet of dat kan.
 
Misschien moet die kennis dat dan even vragen aan die vriend.

Maar het lijkt mij dat het niet mogelijk is.

Het is een optie die je per account kan instellen dus bij meerdere accounts is het mogelijk dat van de één de gesprekken wel worden opgeslagen en van de ander niet.

In Messenger Plus zit ook de optie om gesprekken op te slaan. Als gebruik wordt gemaakt van Messenger Plus en die optie staat aangevinkt worden de gesprekken ook opgeslagen.

Maar ik weet niet of er gebruik wordt gemaakt van Messenger Plus.
 
keej,in ieder geval heel erg bedankt voor de uitleg,ik denk dat ze niet echt weet het verschil tussen uit en aan vinken:) groetjes
 
het kan wel, maar dat heeft niets met msn te maken. Dat zal software zijn die de persoon die deze installeert in staat kan stellen elke handeling (inclusief screenshots) te kunnen terugzien op de pc waarop de software geinstalleerd is.

Als je de goede software hebt kan je zelfs op afstand dat bij iemand via een mailtje installeren en die persoon merkt daar niets van. Intussen kan de persoon die het geinstalleerd heeft zelfs life op zijn eigenscherm alles zien wat jij doet op jouw pc.

Sommige bedrijven doen dit graag namelijk..
 
Geplaatst door Francis Begbie
het kan wel, maar dat heeft niets met msn te maken. Dat zal software zijn die de persoon die deze installeert in staat kan stellen elke handeling (inclusief screenshots) te kunnen terugzien op de pc waarop de software geinstalleerd is.

Als je de goede software hebt kan je zelfs op afstand dat bij iemand via een mailtje installeren en die persoon merkt daar niets van. Intussen kan de persoon die het geinstalleerd heeft zelfs life op zijn eigenscherm alles zien wat jij doet op jouw pc.

Sommige bedrijven doen dit graag namelijk..
Die programma's heten keyloggers, maar vaak kunnen ze veel meer dan alleen met de toetsaanslagen meelezen.

Een betaalde versie van zoiets is SprectorPro: http://www.spectorsoft.com/products/SpectorPro_Windows/entry.asp?refer=5998

Keyloggers voor "goede" doelen worden gebruikt, bijvoorbeeld een baas die kijkt of zijn personeel wel bezig is met het werk en niet spelletjes zit te spelen, maar nog veel belangrijker: Of het personeel geen bedrijfsgegevens aan derden doorgeeft. Keyloggers worden ook gebruikt voor "kwaadaardige" doelen. Bijvoorbeeld iemand die wachtwoorden probeert te stelen van anderen.


Dit heeft trouwens weinig met het probleem te maken omdat het gesprek al is geweest. Wanneer je nu een keylogger zou installeren kan je niet zien wat er daarvoor is ingetypt.

Ik zeg niet dat iedere baas alleen maar kijkt of er geen spelletjes worden gespeelt omdat er ook genoeg zijn die privé-gegevens "zoeken".

<hr>

Met aan en uitvinken bedoelde ik het volgende:
Aanvinken: Vinkje neerzetten.
Uitvinken: Vinkje weghalen

En sorry voor de late reactie over het aan en uitvinken.
 
messengerrrr

hoi, ik heb een vraag je, vorig week ben ik gechanteerrd door iemand. Maar helaas heb ik die gesprek niet op geslagen en mijn pc is geformateerd. Kan de politie die gesprekken achterhalen?????
 
Welkom,

Het is beter een eigen topic te openen dan een belegen topic omhoog te halen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan