MSN sniffer op thuisnetwerk captured niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

HappyHarry

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 sep 2007
Aangezien onze tiener veel op MSN zit met 'ik weet niet wie' heb ik de trial van Effetech MSN sniffer 2 op mijn computer geïnstalleerd, de router poort (3) van dochter gemirrored naar mijn poort (1) met de bedoeling eens een tijdje het geheel in de gaten te houden, pfff.

Volgens alle F.A.Q. doe ik alles goed maar... geen enkele capture van dochter's MSN. Wanneer ik het probeer op mijn computer dan wordt er wel gecaptured dus het gaat om een netwerk probleem, denk ik.

Wat mij WEL op viel is de melding in de onder balk: OLE initialization failed, Make sure that the OLE labraries are the correct version.

Ben inmiddels 2 uur aan het zoeken geweest, o.a. met Google en Windows maar hier kom ik niet uit. Kan dit een oorzaak zijn van het niet capturen van de andere netwerk computer op poort 3 en hoe los ik dat OLE versie op?

Bedankt, Harry

Laatst bewerkt:
Dit voor het geval je bedraad Internet gebruikt: Sniffen gaat niet lukken als er op het netwerk een switch gebruikt wordt. Internet routers hebben allemaal switch-poorten, dus ik vermoed dat het daaraan ligt dat er niets gesniffed kan worden.

Wat je in ieder geval zou moeten doen is een hub kopen, en daar zowel de computer van kindlief, je eigen pc én de internetrouter daarop aansluiten. Zet 'm dus in de buurt van de internet-router.

Met die OLE foutmelding weet ik je niet te helpen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het is een bedraad netwerk.
Betreft de switch: haar poort wordt gemirrored naar mijn poort, dus alles wat over haar poort in en uit gaat komt ook naar mij. Wat dat betreft zou het geen probleem moeten zijn. Ook in de beschrijving wordt mirroring voorgesteld bij switch/routers.

Harry

Tja, netjes is het eigenlijk niet, maar ik begrijp het zeker wel.. er zitten tegenwoordig erg rare lui op het internet.

Wat je ook kan doen is MSN plus installeren op haar PC onder het mom van: "Kijk, allemaal leuke gratis extra's voor MSN!" en log bestanden bijhouden. Ik weet niet hoe slim zij is met PC's? Deze map met log bestanden kan je dan delen en via je eigen PC bekijken.

Let er bij het installeren van MSN plus op dat je kiest voor _geen support voor sponsorprogramma_ o.i.d. :)

netjes of niet daar gaat zijn vraag niet over ,maar gewoon over msn
dus mensen oordeel daar niet over dat zal hij zelf wel doen ;)

ik denk dat persoonlijk dat je kinderen van 12/15 jaar die dingen een van de eerste kunnen

ik zou anders zijn een msn snipper of ne keylogger met mailondersteuning (die stuurt de log naar een e-maildres)
nadeel is dat veel anti-spyware/antivirus ze onderscheppen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan