MSN Starten dmv Batch

Status
Niet open voor verdere reacties.

rve123

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
Ik wil MSN Messenger 7.5 laten starten en aanmelden met behulp van een Batch-bestand. Het opstarten lukt wel:
Code:
Start C:\Progra~1\MSNMes~1\msnmsgr.exe
Maar dan meld MSN niet aan.

Nu kan ik in MSN wel de optie "Automatisch aanmelden bij verbinding met internet" onder Extra->Opties->Algemeen aanvinken, zodat MSN aanmeld bij openen ervan maar dat wil ik eigenlijk niet, omdat MSN daar een stuk langzamer door opstart.

Mijn aanmeldingsnaam en wachtwoord staan standaard ingevuld en opgeslagen. Normaal hoef ik dus alleen MSN op te starten en daarna op "Aanmelden" te klikken.

Ik wil dus het volgende:
Eerst MSN Messenger laten openen en daarna laten aanmelden.

Dit wil ik door middel van een Batch-bestand omdat ik dan nog meer dingen kan laten opstarten en omdat het "makkelijk" is aan te passen is.

Ik hoop dat het duidelijk is. Zo niet dan hoor ik het wel.

Alvast bedankt:thumb:

als je op de opdrachtprompt msnmsgr /? typt, krijg je een venster met schakelopties. misschien zit er hier een optie voor je bij die je kunt gebruiken.

Succes! :thumb:

Ik moest wel de volledige regel invoeren:
C:\Progra~1\MSNMes~1\msnmsgr.exe /?
Ik kreeg inderdaad dat venstertje, maar het was niet de oplossing.

Ik hoop dat er nog meer ideeën zijn:)

@Captain Schaap: Nog steeds werkzaam bij MSN Nederland eigenlijk??

Er zijn 2 verschillen om automatisch aan te melden;
dit kan door de optie Automatisch Aanmelden aan te vinken (deze wil jij niet doordat messenger trager opstart) en via de schakeloptie /SignIn.
Deze laatste moet wel ondersteund worden door jou toestemming in de instellingen van de opties in messenger zelf; dus eenmalig deze optie toestaan in het menu extra - opties - algemeen - automatisch aanmelden bij verbinding met internet.

Deze optie is een toestemming in het register om van buitenaf de schakeloptie te gebruiken.
Als je nu de regel

c:\progra~1\msnmes~1\msnmsgr.exe /SignIn

gebruikt zal het programma opstarten en zichzelf aanmelden met de hoofdindentiteit (.Net-passport in Windows XP).

Volgens mij moet dit de oplossing zijn.

Succes! :thumb:

@: en ja... ik ben nog steeds actief in het team msn NL!

Het is nog steeds niet helemaal wat ik wil, maar waarschijnlijk gaat dat niet lukken met een Batch-bestandje.

Gisteren te horen gekregen dat het waarschijnlijk wel met VBA of C gaat.
Binnenkort dat maar een keer proberen.

Bedankt voor het meedenken:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan