MSN toont interesse in Messenger Plus!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rve123

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
Zoals vele van jullie weten is Messenger Plus! zonder bemoeienis van Microsoft een zelfstandig programma. Er zijn weliswaar chats gehouden onder de maker van MsgPlus! en Microsoft, maar daar bleef het dan bij. Dat gaat veranderen! MSN toont nu namelijk interresse in het programma. Patchou gaat de komende dagen naar Redmond om zakelijke mogelijkheden omtrent het programma te bespreken.

MSN zoekt een manier om samen te werken met Pathou (de maker van de MsgPlus!-addon) om "MSN Messenger gebruikers de beste IM ervaring te geven". Patchou is uitgenodigd om naar een reeks ontmoetingen te komen in Redmond.

Volgende week zullen er een paar dagen zijn waar ze zakelijke mogelijkheden zullen besprekken. Zoals vorig jaar waarbij MSN Frankrijk Patchou ook had uitgenodigd.

Messenger Plus! is momenteel geïnstalleerd op 6.5 miljoen computers en biedt dezelfde basis als Messenger zelf. Aan dit gegeven, denken we beide dat meer zullen bereiken door meer samen te werken.

De maker verteld er nadrukkelijk bij: "Het is niet de bedoeling dat het Messenger Plus! programma wordt gesloten of wordt overgekocht".

Bron: Mastaline.com

Op Msgplus.net staat er ook een stukje over. Dit is alleen wel in het engels.

Ik vind het eigenlijk wel jammer. Ik ben bang dat Microsoft gaat meebeslissen wat er in MSN Plus komt ook al wordt er gezegt dat MSN Plus niet wordt overgenomen.

MSN Plus werkt nu goed en er zijn handige en leuke dingen aan toegevoegt. Ik vind het zo goed. Van mijn mag MSN Plus een zelfstandig programma blijven.

Maar misschien dat ze dan wel die sponsors eruit gaan halen. Dit zou wel een groot voordeel zijn.

Ik wacht maar af.

Ik ben benieuwt wat jullie er van vinden.

Ik vind het helemaal niet jammer..

MSN Plus! biedt vele opties die, wat mij betreft, ook in de gewone MSN mogen zitten.
De logboeken zijn beter, de gebruikersinformatie handig, de snelcode's (/busy /onphone), de automessages (vind ik).
Wel moeten dingen goed geregeld worden. Zo moet de spyware eruit vind ik (zoniet -> ondergang van MSN) en moet er de mogelijkheid blijven om dingen uit te kunnen schakelen.

En mensen kunnen er gebruik van maken dan zonder die troep erbij te installeren.

En patchou zal er ook niet armer op worden ;)

Ik erger me juist de klere aan die dingen. Al die smileys en letters die zijn vervangen door plaatjes :evil: :evil: :evil:

Die spyware moet er zeker uit.

Ik vind het juist wel handig dat het een appart programma is. Naar mijn mening heeft MSN 7.0 nu al iets te veel functie's. Dit merk je vooral op computers die wat ouder zijn. Als ze dan ook nog functie's van MSN Plus er standaard bij gaan doen, wordt het geheugengebruik nog groter.
Nu kan je zelf nog kiezen of je MSN Plus erbij wil.

Ik krijg nu op een andere computer (Windows 98, 64 MB RAM) de melding dat ik (eigenlijk) moet updaten naar 7.0. Het gaat alleen om een computer die dat niet aan kan. MSN is gewoon te uitgebreid en gebruikt te veel geheugen.

Ik zou het wel een idee vinden als Microsoft zelf een plug-in maakt voor bijvoorbeeld de Winks, zodat je msn 7.0 ook op tragere computers kunt gebruiken.
MSN als simpel programma waarbij je zelf plug-ins kan installeren. Eigenlijk een soort msn plus, maar dan van Microsoft voor de onnodige functie's van MSN 7.0 en misschien een aantal extra.

MSN Plus gewoon een appart programma laten, maar dan wel zonder sponsors.

Geplaatst door rve123

MSN Plus gewoon een appart programma laten, maar dan wel zonder sponsors.

Dat ligt aan Patchou en niet aan Microsoft.
Van die sponsoren krijgt hij zn geld.

Buitendat; dat geheugengebruik van MSN zeg ik al jaren. Maar het is echt helemaal niet nodig.

Van mijn part werk je met allemaal losse plugins die je kunt activeren.
Smilies, winks, buzzers als die troep mot ik niet..

Geplaatst door XP_PC
Dat ligt aan Patchou en niet aan Microsoft.
Van die sponsoren krijgt hij zn geld.
Dat klopt, maar hij kan toch ook iets anders doen om geld te verdienen:p Ik weet wel dat iedereen zijn eigen manier heeft, maar hier hebben meer mensen last van dan ze er blij van zijn.
Maar dit is ook zo bij spammers.

Geplaatst door XP_PC
Van mijn part werk je met allemaal losse plugins die je kunt activeren.
Smilies, winks, buzzers als die troep mot ik niet..
Dat zou ik ook wel willen, maar ik ben wel bang dat je dan weer plug-ins krijgt met virussen en spyware. MSN is en blijft natuurlijk toch een "makkelijk" doelwit voor zulke rotzooi. Veel mensen zijn makkelijk met accepteren omdat ze iets krijgen opgestuurt van kenissen. Jammergenoeg zijn de meeste hier erg makkelijk in:(

Ik heb zoveel mogelijk ingestelt, maar ik zal het nooit 100% naar mijn zin krijgen:( Sommige functie's zou ik liever verwijderen dan uitschakelen (Winks en Buzzers bijvoorbeeld).

Geplaatst door rve123

Dat klopt, maar hij kan toch ook iets anders doen om geld te verdienen:p Ik weet wel dat iedereen zijn eigen manier heeft, maar hier hebben meer mensen last van dan ze er blij van zijn.
Maar dit is ook zo bij spammers.

Dat zou ik ook wel willen, maar ik ben wel bang dat je dan weer plug-ins krijgt met virussen en spyware. MSN is en blijft natuurlijk toch een "makkelijk" doelwit voor zulke rotzooi. Veel mensen zijn makkelijk met accepteren omdat ze iets krijgen opgestuurt van kenissen. Jammergenoeg zijn de meeste hier erg makkelijk in:(

Ik heb zoveel mogelijk ingestelt, maar ik zal het nooit 100% naar mijn zin krijgen:( Sommige functie's zou ik liever verwijderen dan uitschakelen (Winks en Buzzers bijvoorbeeld).

Je krijgt altijd gemess; dat heb je overal.

Maar Excel heeft bijvoorbeeld ook plugins. Persoonlijk gebruik er 0 van maar de standaardinstellingen vertragen mijn Excel wel met 5-7 seconden.
Dus ik zet ze lekker uit :).

mcproductions, Ik zie jou bijlage bij het downloaden als PNG en als ik hem binnen heb is het een bestand zonder extentie.

Als ik de extentie daarna verander naar zip werkt die wel gewoon, maar het is wel raar:confused:

XP_PC, Ik zet ook overal zoveel mogelijk uit.

Geplaatst door rve123
mcproductions, Ik zie jou bijlage bij het downloaden als PNG en als ik hem binnen heb is het een bestand zonder extentie.

Als ik de extentie daarna verander naar zip werkt die wel gewoon, maar het is wel raar:confused:

FireFox toevallig ;)?

Als je last hebt van buzzers , winks etc , waarom neem je dan niet gewoon MSN 6.2 ? ;)

Natuurlijk kan dat, maar dan heb je iedere keer de melding dat er update's beschikbaar.

Waarom trouwens reageren op een topic van 1 maand en 10 dagen oud?

Goeie vraag :p

Je kan winks e.d. gewoon uitzetten in MSN7, hoor. En spyware in MSN Plus? Helemaal niet... kan je gewoon kiezen voor _niet_ installeren.

Hoop niet dat ze gaan samenwerken, heeft Microsoft er ook nog inspraak in... dan weet je het wel. :rolleyes:

volgens mij komt er ook nog wel aardig wat spyware bij dat msn plus, aangezien mikkiesoft antispyware dit ziet als spyware bij mij?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan