msn uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henry1st

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Wie weet hoe ik msn definitief uitschakel op een computer. Ik weet van gpedit.msc, maar als ik zo msn uitschakel, kun je toch nog via allerlei internetprogramma's msn oproepen. Ik wil elke vorm van msn op een computer onmogelijk maken. Alvast dank voor een antwoord!

Dat kan je doen met xp antispy daar zit een optie in om msn helemaal te verwijderen

Dank voor het antwoord! Is het niet mogelijk om een dergelijk soort string op te zetten waarmee je msn in alle programma's uitschakelt, door bijv. op te geven msn*.* of *.*msn, of *.messenger of iets dergelijk, in eerder genoemde voorbeelden (zie hieronder):

Ga naar C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\ETC (De letter C kan ook anders zijn. Het is de letter van de partitie waar Windows op is geïnstalleerd).
- Dubbelklikken op het bestand HOSTS.
- Kies Kladblok om het bestand te openen.
- Zet onder 127.0.0.1 localhost de volgende regel (wel een open regel tussen localhost en de eerste andere regel): 127.0.0.1 www.e-messenger.net
- Doe hetzelfde met de volgende regels:
127.0.0.1 e-messenger.net
127.0.0.1 messenger.msn.nl
127.0.0.1 msgplus.net
127.0.0.1 www.msgplus.net

- Klik op bestand en daarna op opslaan.
- Sluit het Hosts-bestand af.

In het Hosts-bestand staat nu het volgende:

#[Beetje microsoft tekst]

127.0.0.1 localhost

127.0.0.1 www.e-messenger.net
127.0.0.1 e-messenger.net
127.0.0.1 messenger.msn.nl
127.0.0.1 msgplus.net
127.0.0.1 www.msgplus.net

Zo zou je toch álle mogelijke msn-programma's kunnen uitschakelen, want hoe je het ook wendt of keert, ze zoeken toch altijd naar een programma dat de letters 'msn' in zich heeft?

Het Hosts-bestand wordt doorzocht voordat je naar een site kan. Via die wijziging in het Hosts-bestand is het niet mogelijk om naar de site's te gaan.

Vertel even welke router en firewall je hebt.

Ik heb een Draytek Vigor2200 E Series, Firmware Version v2.3.8, Firewall: Norton Internet security 2005 + Microsoft Anti-spyware Beta 1.

Vertel even welke Windows je hebt en op welke partitie die is geïnstalleerd.

Ik weet namelijk hoe ik msn kan blokkeren. Zelf uitgetest alleen moet ik nog 1 klein dingetje voor elkaar krijgen:)

Ik heb windows xp professional (Nederlands) met alle updates.

Zoek het Hosts-bestand op: C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\ETC

Open het Hosts-bestand (HOSTS) met kladblok en zet de tekst uit de bijlage erin. Wel eerst alle andere tekst weghalen!

Sla het Hosts-bestand op (bestand->opslaan).

Er kan nu niet meer worden aangemeld bij msn en ook niet bij hotmail.com (e-mail).

Nu nog even een Alleen Lezen-bestand van maken. Dit kan door met je rechtermuisknop op HOSTS te klikken en daarna op eigenschappen. Dan even een vinkje zetten bij Alleen Lezen en daarna nog even op Toepassen klikken. Het Hosts-bestand kan nu niet meer worden gewijzigt.

Er kan nu niet meer worden aangemeld bij MSN, maar ook niet bij Hotmail.

Succes:)

EDIT:
Wanneer je gebruik, maakt van Firefox zal je waarschijnlijk een programma moeten kiezen om de bijlage te openen. Gebruik hiervoor kladblok

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt! Alleen ..., ik heb wel een verbinding met hotmail nodig, het is zeker niet mogelijk hotmail te starten zonder msn-mogelijkheid? :D

Niet op deze manier omdat de login-service van Hotmail en MSN wordt geblokkeerd.

Maar net als in dat andere topic (zie bericht winnie de pooh) wordt gezegt. Je zou ook een andere account met beperkte rechten kunnen maken.

Maar dit werkt naar mijn idee beter:)

Het is een keuze die je zelf zal moeten maken. Dat kan ik niet voor je doen.

Je tekst in "hosts" wijkt nogal af van mijn tekst:

# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen
# gescheiden te zijn door ten minste één spatie.
#
# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
#
# Bijvoorbeeld:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver
# 38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost

127.0.0.1 localhost

Hoef ik alleen de laatste regel (met local host te vervangen met jouw tekst?)

Laatst bewerkt:
localhost MOET blijven staat!!! Dit is voor een goede werking van internet. Die andere regels zijn voor webmessenger en de eerste (loginnet.passport.com) voor het inloggen bij Hotmail en MSN.

Je kan wel de onderste paar regels (die onder localhost staan) erbij zetten. Het gaat dan om de 127.0.0.1-regels. localhost moet je echter gewoon laten staan.

De tekst achter de "#" staat er eigenlijk voor niks. Mijn Hosts is Engels en die van jou in het Nederlands.

Het Hosts-bestand begint onder de # dus bij de regel met localhost

Laatst bewerkt:
Via:

Msn op school:

(http://www.messfreak.be/msnopschool.php)

Is het op MSN gaan op je school onmogelijk?
Geen probleem, hieronder kan je inloggen en direct chatten, zonder het programma MSN messenger te openen!

Kun je nog gewoon blijven msn'en. Ik kan gewoon inloggen. Dat kan toch niet?:rolleyes:

Als je dat via die site ook niet wil zal je even twee regels toe moeten voegen aan het Hosts-bestand:
127.0.0.1 messfreak.be
127.0.0.1 www.messfreak.be

Het is wel zo dat je die hele site niet meer kan bereiken.

Je kan deze regels gewoon onder de andere regels zetten:)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan