Msn Virus(mischien nieuw)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mozes777

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2009
Hoi Hoi

Een kennis van me heeft een messenger virus opgelopen die een beetje lijkt op de messenger virussen die al bekend zijn.

Hij verstuurd linken met teksten erbij of met plaatjes erbij(geen exe of php bestandjes)
Ook verstuurd die soms gewoon urls via messenger..

Het bizarre van alles is,hij staat offline en is vaak niet eens thuis,pc staat gewoon uit,en toch verstuurd die die linken en urls..

Mijn vraag is dus,hoe krijg ik dat weg en wat is het voor virus?

Heb hier onder een screenshot gemaakt van mijn messenger..
messenger.jpg

Hij verzend teksten in het nederlands

Als er al een threat is van dit virus op dit forum,kan iemand dan even neerzetten waar ik die kan vinden?

Greeetzzzz Mozes777

Het kan ook gewoon zijn dat iemand z'n password weet
en OFFLINE inlogd.
zo kan hij gewoon offline berichten sturen....

je kunt een systeem herstel uitvoeren ;)

Het kan ook gewoon zijn dat iemand z'n password weet
en OFFLINE inlogd.
zo kan hij gewoon offline berichten sturen....

je kunt een systeem herstel uitvoeren ;)

lol ja dat zou kunnen,maar dat denk ik niet,tis wel degenlijk een virus.
Systeem herstel werkt niet,hebben we al geprobeerd.
ALs je op de link klikt die die verstuurd dan heb je zelf ook dat virus....
Ook al verschillende remover tooltjes gebruikt van symantec,combofix etc etc...

Greeetzzz Mozes777

lol ja dat zou kunnen,maar dat denk ik niet,tis wel degenlijk een virus.
Systeem herstel werkt niet,hebben we al geprobeerd.
ALs je op de link klikt die die verstuurd dan heb je zelf ook dat virus....
Ook al verschillende remover tooltjes gebruikt van symantec,combofix etc etc...

Greeetzzz Mozes777

Laat me raden. Je 'vriend' heeft op de pagina ingelogt met zijn msn en wachtwoord..... Tjah dan is het enigste dus dat je het wachtwoord moet veranderen. Dan is er namelijk wel degelijk iemand die zijn wachtwoord weet.

en die dus offline berichten in zijn naam stuurt,
dit soort virussen bestaan na mijn weten nog niet

Hij kan inderdaad het beste proberen zijn wachtwoord te veranderen (liefst op een andere pc). Dan merk je vanzelf of het daaraan ligt, maar ik vermoed van wel.

Hij kan inderdaad het beste proberen zijn wachtwoord te veranderen (liefst op een andere pc). Dan merk je vanzelf of het daaraan ligt, maar ik vermoed van wel.

Nou we gaan dat eens proberen,het zou idd kunnen dat een of andere spambot of iets in die aard,automatisch inlogt op een live messenger en die linken verstuurd.

Er zijn er hier meerdere die het zelfde probleem hebben namelijk.
Allemaal offline en versturen allemaal dezelfde linken of iets in die aard...

Ik heb namelijk zelf al alle soorten virus remover tooltjes,fixes etc etc uitgeprobeerd,dus dit zou idd wel eens kunnen...
Zit niet te denken aan een persoon die inlogt,maar meer een soort reklame bot(van iemand of iets natuurlijk) die zo op deze manier spam verstuurd en plaatjes etc etc.
Zodra je op die link klikt of plaatje,komt die op een of andere manier achter je wachtwoord bij het de eerst volgende keer inloggen....

Zou me ook niks verbazen als bedrijfjes zoals deze
http://www.pchulplijn.nl/
Dit soort virussen in omloop hebben gebracht...
Vind dat hun beschrijving ovder dit soort virussen wel heel dicht bij mijn probleem komt...
Ze kunnen je ook helpen ermee,dan kost het je 5 euri per 5 minuten :P

Greetzzzz Mozes777

Bedankt alvast voor het advies,mocht het niet werken of gewerkt hebben,dan geef ik wel ff seintje;)

zowieso je pass veranderen. Dit is zowiezo spyware, virus, iet in die aard. Druk nooit op deze link als je dat krijgt. Want dan stuur je automatisch naar iederen in de lijst ook zo'n kader. Er is een site die msn "rommel" verwijderd, maar ken hem niet meer vanbuiten. Als ik hem vindt laat ik je iets weten.

zowieso je pass veranderen. Dit is zowiezo spyware, virus, iet in die aard. Druk nooit op deze link als je dat krijgt. Want dan stuur je automatisch naar iederen in de lijst ook zo'n kader. Er is een site die msn "rommel" verwijderd, maar ken hem niet meer vanbuiten. Als ik hem vindt laat ik je iets weten.

hey dude toppie
Thnks man :-D

hey dude toppie
Thnks man :-D

Zelf heb ik al me ww veranderd,heb zelf gelukkig nog geen spy of virus in me messenger gehad:cool:
Wordt alleen gestoord van iedereen die me konstant linken stuurd zonder het teweten of online tezijn...

Greetzzzz Mozes777

Yep, ik krijg altijd zo van die meldingen van andere mensen, ik zeg het dan altijd tegen hun, mja ze blijven erin lopen. Ik gebruik minder en minder msn. Ik vindt de site niet :(. Als ik het tegenkom laat ik het je weten. Ik heb het vroeger een aantal keer gebruikt bij mensen die ik ken, maar ik werk niet meer na men uren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan