msn virus .pif bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

josnar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jun 2005
Berichten
2
Gister kreeg ik een berichtje van een maat van me met de mededeling CHECK THIS OUT http://www.blablabla.com/dffds.pif (niet juist maar eindigde op .pif)

Heb uiteraard niet geopend maar toen ik mijn msn opende vandaag stuurde ik dit bestand naar alle mensen in mijn msn lijst en windows opent zich automatisch.

weet iemand wat dit is? en wat ik er aan kan doen?

vriendelijk bedankt
jos
 
Als je wil weten wat of welk virus het is zou je een scan moeten doen. Heb je wel een virusscanner?
 
Waarschijnlijk die wkssvc32.exe worm. Is er pas een paar dagen, maar verspreidt zich erg snel. SDbot-variant, denk ik.
 
heb geen virus scanner, heel dom natuurlijk, eigen schuld dikke bult.
maar zou er graag wel van af willen?
iemand een gratis virusscanner online?
thanks
 
Het zou goed kunnen dat het, het nieuwe virus is (deze is nog naamloos).

Kijk even naar het volgende topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=213604

Het is een lang topic, maar de oplossing staat erbij. Lees ALLES even door. Dit is voor extra informatie en voor duidelijkheid over het virus. Lees ook verder als buffy het antwoord heeft gegeven. Dit is omdat verderop nog iets staat over de site's die worden geblokkeerd.


Geplaatst door buffy
Waarschijnlijk die wkssvc32.exe worm. Is er pas een paar dagen, maar verspreidt zich erg snel. SDbot-variant, denk ik.
Ik vind het vervelend dat er nog geen echte naam voor is en dus ook niet alle informatie.
 
Geplaatst door buffy

Hoi rve123,

Ik vrees dat die oplossing niet altijd voldoende zal zijn. Heb al wat extra informatie gekregen die ik nog even moet bekijken.
Het is natuurlijk ook geen volledige oplossing. Er blijft nog wel iets achter (waarschijnlijk wel iets met systeemherstel).

Ik vind het altijd vervelend als er maar weinig over bekend is. Ik weet nu alleen dat het zoiezo dat bestand aanmaakt en dat het site's in het HOSTS-bestand zet. Verder (nog) niets:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan