MSN webcam werkt wel, maar toch niet :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

starrycat

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2002
Ik wil msn'en met de webcam. Het rare is dat ik naar de pc van mijn vriendje in ons thuisnetwerk wel beelden kan sturen, maar op pc's buiten het netwerk lukt het niet. De PC van mijn vriendje is de InternetPC. Daarop draait ZoneAlarm en en AnalogX proxy. Van 'buitenaf' webcammen met msn naar de messenger van mijn vriend lukt wel...

Waar en wat kan ik nog instellen?

De PC van je vriendje heeft de poorten voor MSN-beeld/data transport niet open staan. De standaard optie van Windows voor delen van Internet doet dit ook niet.

Die 'vind' je niet. Er valt niets in te stellen.

Duidelijk voorbeeld van een goed en volledig antwoord? ;)

Ik denk dat het probleem ergens in de instellingen van ZoneAlarm zit, maar ik weet dus niet waar. En de PC van mijn vriend snapt de webcammen (van binnen en buiten het netwerk) juist wel, die van mij niet.

De PC van je vriend is kennelijk rechtsstreeks aangesloten op internet en heeft dus geen moeite met het transporten van data via de poorten die gebruikt worden voor MSN-data/video.

De Analogx proxy is simpel en gratis, maar er valt weinig bij in te stellen. De poorten die gebruikt worden voor MSN data/video zullen niet doorgesluisd worden.

Of het aan zone-alarm ligt kun je simpel uitzoeken, schakel deze gewoon tijdelijk uit.

Ik heb gisteren geupgraded naar 6.2 en nog niet getest, andere PC heeft dacht ik al 6.2, maar daar ga ik vanavond ff naar kijken, en ik ga AnalogX vervangen door FreeProxy, tenzij dat een heel slecht idee is?

Beide PC's hebben nu Messenger 6.2, maar de webcam naar andere messengers dat die van de pc van mijn vriendje doen het nog steeds niet :( Ook FreeProxy geïnstalleerd, kan nu wel mijn mail checken (ging eerst niet).

Wel lijkt de LAN verbinding bij het opstarten van mijn PC het niet te doen, als mijn vriend herstart doet 'tie het weer even wel, vaaag.

Ik zou Zonealarm vervangen door een firewall die meer in te stellen is, zoals Norton Personal Firewall, daar kun je per adres een vrijstelling maken, wat in Zonealarm niet lukt.....

Ik had met Zonealarm het probleem dat ik helemaal geen contact kon krijgen met de 2e PC, maar als ik dan Zonealarm afsloot, liep het als een trein. Nu met Norton heb ik nergens last meer van.

Groeten Iwan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan