MSN werkt wel, internet niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter errez
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

errez

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jul 2009
Hoi

weet niet zeker of dit de juiste plek is voor deze vraag maar goed.

De laatste tijd loop ik tegen een aantal problemen met mijn internetconnectie aan.
Probleem 1 is het gegeven dat ik internetverbinding heb (draadloos), kan MSN'en, maar opeens geen websites meer kan bereiken (wat er vlak voor nog wel lukte). MSN blijft echter werken en ik zie nergens melding dat er problemen met internetconnectie zijn.
Wanneer ik de verbinding verbreek met mijn draadloos netwerk en opnieuw verbind, doen de websites het weer.

Probleem 2 (ik denk hier wel aan gerelateerd) is dat wanneer ik mijn PC afsluit (slaapstand) en ik meld me weer, lijkt internet te werken, maar is niet het geval. Op die momenten werkt zowel MSN niet meer als Internet explorer. Ook bij dit probleem geldt dat wanneer ik dan de verbinding verbreek en opnieuw aanmeld, alles weer werkt.

Of het ermee te maken heeft weet ik niet, maar deze problemen zijn ongeveer in de tijd ontstaan dat ik Explorer 8 heb gedownload. Ik merk echter dat ook bij Mozilla de websites niet werken wanneer MSN wel werkt.

Wie helpt?

Laatst bewerkt:
ik heb dit probleem nu ook ik werk met google chrome en daar schakelt hij langzaam alles wat met internet te maken heeft uit op een paar dingen na.
ik denk dat het een virus of worm is ik ben nu mijn systeem aan het scannen ik zeg wel als ik wat vind

Ik heb hetzelfde probleem. MSN werkt, maar internet plots niet meer. Het is geen PC probleem, maar een netwerk probleem; want het gebeurd op verschillende PC's terzelfder tijd.
Zowel op PC's die wireless verbonden zijn; als op PC's die met een LAN-kabel verbonden zijn met de router.

Eerst dacht ik dat de router het probleem was, maar nu is het al m'n derde router in twee maanden tijd en ik blijf het probleem hebben!!! Wanneer ik de LAN-kabel, die van de modem komt, uittrek uit de router en terug instop werkt het terug, maar dit is toch niet normaal. Soms moet ik dit 10 maal per dag doen om op internet te blijven.

Weet er iemand raad, of zijn er nog mensen die het zelfde probleem hebben; of gehad hebben? Gelieve mij te helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan