MSN(Windows Live) meldt zich steeds af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jonakilla

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
15
Wat de titel al zegt, Windows Live Messenger meldt zich steeds af, ALS ik mijn virusscanner/firewall aan heb staan. Dit is ZoneAlarm Security Suite, dus virus/spywarescanner en firewall in één. Maar, als ik dit programaatje afsluit, dan werkt msn wel goed, en meldt die zich dus niet steeds om de minuut af. Ik heb in mijn lijstje bij me firewall alles met 'allow' aangevinkt bij msn, dus eigenlijk zou ik geen problemen moeten krijgen. Maar toch krijg ik dat wel. Ik heb wél IM Security(onderdeel van ZoneAlarm) aanstaan, om mail enzo te checken.
Wie o wie kan mij hierbij helpen, aangezien ik het toch fijner vind als ik een firewall heb aanstaan.
Grtz.
 
Ik heb precies hetzelfde! Heb ook zone alarm en voel er ook niets voor om hem uit te zetten. Heeft iemand hier een oplossing voor? Wordt er namelijk niet goed van :(
 
Hm..ik heb een tijd lang ook deze Zone Alarm gedraaid maar nergens last van gehad icm W.L.M.
Nu vraag ik mij af welke versie je hebt, omdat er versies zijn van Zone Alarm die inderdaad niet met WLM overweg kon.
Ik lees ergens (via google gezocht):

daarnaast blijken de laatste versies van ZoneAlarm Pro (versie 6.5 build 714 en build 722) nogal buggy te zijn, waardoor sommige programma's wel toegang kregen, en andere niet.

Intussen heb ik ZoneAlarm Pro gedowngrade naar 6.1, en het draait nu als een tierelier.



Vandaar de vraag welke versie je hebt.
 
Waar kun je die dan downgraden, hoe doe je dat?
Ik heb inderdaad de laatste versie.
 
downgraden betekent dat je terug gaat naar een eerdere versie.
Dus versie 6.1 van ZoneAlarm heeft volgens de schrijver geen last van de bugs icm met WLM.
 
-Ik weet wat downgraden is, maar hoe kun je downgraden dan? Ik zie nergens een knopje, en op de officiële site van ZoneLabs zie je nergens een oudere versie.

-Als ik de firewall uitzet, dan krijg heb ik géén last meer van MSN.

Maar, nu heb ik iets nieuws:
Als ik de firewall uitzet, iets wat ik liever niet heb, maar dan gaat in ieder geval me msn niet steeds uit en aan, dan krijg ik steeds een Windows Foutmelding. Je kent het wel, iets in de vorm van; 'er is een fout opgetreden in Windows Live Messenger en het programma moet worden afgesloten. Help microsoft met dit probleem door te zenden blablabla'.

Hoe, in godsnaam, kan dát opeens nou weer?
En ik heb het niet 1 x gehad, maar elke x als ik een gesprek met iemand begin krijg ik zo een foutmelding.

Dus nu heb ik 2 problemen:

- Als ik me firewall aanlaat, dan flikkert die steeds aan en uit.
- Als ik me firewall uit heb staan, dan krijg ik steeds een foutmelding...

Echt waar, **** Windows...
 
Je firewall uitzetten is natuurlijk geen optie.
Downgraden doe je handmatig, deze versie eraf halen en een eerdere versie erop zetten.
Anders kan je ook nog eens kijken of het helpt als je WML helemaal verwijderd en daarna er weer opnieuw opzet.

Staat er niets vermeld op de officiële site van ZoneAlarm over deze kwestie? Omdat meerdere mensen er last van hebben. Je hebt op die site ook een forum, misschien daar eens kijken. http://forums.zonealarm.org/zonelabs/

En anders overwegen om een andere firewall te nemen, dan raad ik je Sygate aan en dan icm NOD32 als anti virus, dan ben je ook goed beveiligd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan