msn

Status
Niet open voor verdere reacties.

willempie

Verenigingslid
Lid geworden
9 feb 2001
hallo allemaal.een vreemd probleempje.heb op mijn eigen pc msn 7.0 beta naar de laatse nu geinstalleerd.werkt perfect.nu dacht ik dat doe ik bij mijn dochter ook .msn start op meld aan prima maar voor de rest reageert msn niet meer.op mijn computer staat xp home en bij mij dochter xp pro .msn 7.0 beta werkt wel bij haar heb inmiddels de compuer een week terug gezet.waarom wil dan de uiteindelijke versie niet werken iemand een idee?

daar gaat het hier ook over bij mij doet de originele het wel.maar bij mijn dochter niet .hij meld wel aan maar reageert verder niet.nu staat bij haar de beta er weer op en die doet het gewoon wel.

Ik snap nou niet helemaal waar het precies niet werkt?

Staat er MSN Plus op de probleemPC?

nee geen msn plus .we hadden eerst allebei de beta versie .op mijn pc heb ik die beta vervangen voor de originele geen problemen. ik doe dat op de pc van m'n dochter ook en daar zijn dan de problemen .wel opstarten en aanmelden maar dan verder de melding (msn reageert niet).terug gezet naar een eerdere datum met de beta versie en daar zijn geen problemen mee.

heb t zelfde probleem...

na het aanmelden komen alle contactpersonen in beeld, dan bevriest messenger totaal.

heb t nu op 2 pc's, eentje waarop messengerplus wel is geinstalleerd, en eentje zonder, allebei msn 7.0 na een upgrade totaal verwijdert, weer opnieuw geinstalleerd, maar nul komma nul effect.

Op msn.nl wordt wel gesproken over eventuele problemen in combinatie met microsoft anti-spyware.
Heb zelfs deze verwijderd voor het installeren, ook geen effect.

Ben benieuwd naar de oplossing...:(

Ik heb even gezocht en er is weinig overte vinden, maar *dit* heb ik kunnen vinden.

*Hier* staat ook nog iets. Volgens dit bericht heeft het te maken met SP2

Laatst bewerkt:
Virusscans hebben ook geen effect bij mij.
SP2 eraf gehaald, ook niets...

Voor 5 seconden gaat t goed, daarna bevriest de boel.
Heb 7.0 verwijderd, de beta opnieuw erop, en alles doet t weer.

Haal ik de beta weg en installeer 7.0, bevriest messenger opnieuw. <zucht>

dit wordt een leuke voor microsoft support denk ik.

Nog even een vraag:
Hoe heb je msn gedownload en via welke site?
Als het via msn.nl is kan je het proberen door msn te downloaden en later te installeren onderaan *deze* pagina.

heb het dus via msn.nl gedownload.maar wat is het verschil met downloaden en later installeren?

Die andere gaat via ActiveX als ik het goed heb. Dat wil nog wel eens problemen geven. Zelf doe ik altijd ''downloaden en later installeren'' nadat ik problemen ermee had. Is het probleem eigenlijk opgelost of nog niet?

Het zou kunnen dat ik er helemaal naast zit, maar ik heb een beetje het idee dat er iets niet klopt in het register. Misschien door het niet goed verwijderen van een vorige msn versie.

Volg alle stappen precies op

1. Verwijder msn via start>configuratiescherm>software. Na het verwijderen de computer opnieuw opstarten.
2. Maak nu een back-up van het register. start>uitvoeren>regedit>bestand>exporteren. Kies een plaats uit om het bestand naar te exporteren. WEL doen en dus NIET vergeten.
3. Download *regcleaner*.
4. Installeer regcleaner.
5. Start regcleaner (pictogram op het bureaublad en anders in de map waar die is geïstalleerd. Het staat niet bij start>alle programma's). Klik daarna (in regcleaner) op tools>registry cleanup>do them all. Wanneer dat klaar is klik je op select>all. Daarna (rechtsonderin) op remove selected.
6. Sluit regcleaner en start de computer opnieuw op.
7. Als de computer geen problemen geeft na het opnieuw opstarten installeer je msn opnieuw. Als de computer wel problemen geeft ga je naar start>uitvoeren>regedit>bestand>importeren. Importeer dan het registerbestand uit stap 2 (Vertel dat dan hier).
8. Na de installatie start je de computer weer opnieuw op.
9. Kijk of msn nu goed werkt.
10. Vertel of het heeft geholpen.

Veel succes

Heb alle stappen die je adviseerde genomen.

Geen effect.

Ik vind wel op diverse forums, zoals die van messenger plus, nog aantal gebruikers die precies hetzelfde probleem hebben. Ook geen effect.

Nu lees ik wel iets over een conflict met WinAmp.
Ga ik nu even proberen.

:(

Ook WinAmp is niet de boosdoener.
<zucht>

Msn.nl is ook echt totaal onbereikbaar of ze kunnen de stroom problemen na de release niet meer aan.:confused:

We zoeken geduldig verder!

IK heb nog even een vraagje:
Als je msn hebt verwijderd, kijk je dan ook of de map helemaal weg is van je harde schijf?

Er zou inderdaad een conflict kunnen zijn met een ander programma. Heb je misschien een idee welk programma dat kan zijn?

Ja de hele map is verwijderd na uninstall.

Er komen steeds meer mensen bij met precies hetzelfde probleem. Diverse oorzaken worden onderzocht, enkele praten zelfs over de router die voor problemen zorgt.

Ook dit heb ik uitgetest, via zogenaamde directe verbinding. Dit kan echt een interessant verhaal worden.

Wat ik verder ontdekt heb is dat de service Application Management in computerbeheer wordt gestart bij het installeren en uitvoeren van msn 7.0

Echter bij alle pogingen (ook handmatig) geeft win xp de foutmelding dat de service niet kan worden gestart, omdat het de opgegeven module niet kan vinden (code 126). Heb info gezocht over deze melding op knowledge base, maar vraag me af of dit echt de boosdoener is. Heb jij deze melding ook in je logboek staan?

Wat wel toevallig is, dat het op alle 3 pc's hier gebeurt, dat die service niet kan worden gestart met dezelfde foutmelding. Snap ook niet echt het verband tussen die service en het gewoon uitvoeren van msn 7.0.

This could be a long day... :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan