Beste Tom,
Ik begrijp je goede bedoelingen en je/we helpen een hoop mensen met het aanraden van deze twee scanners maar spam voorkomen met een spywarescanner is helaas geen optie.
Aan vraagsteller,
Ik ga ervan uit dat je gewoon last hebt van spam (ongewenste mail) en op de één of andere manier is jou adres in handen gekomen van deze spammers. Helaas kan je er weinig aan doen. Wellicht kan je overwegen een spamfilter in te stellen zodat deze mail gefilterd wordt. In dat geval raad ik je Mailwasher of Spamfighter aan. LET OP !! Maak nooit gebruik van de optie die je veel onderaan spam mail ziet om je uit te schrijven van hun verzendlijst. Zo bevestig je alleen maar je E Mail adres. Wat je kan proberen is om de functie van Mailwasher te gebruiken om de mail te bouncen ( terug te kaatsen). Men krijgt dan een mail dat je adres niet bestaat. Of men zich daar wat van aantrekt is een tweede natuurlijk.
Dit doe je door met Mailwasher op de server te kijken welke mail er is en de mail die je niet wil aan te vinken voor verwijdering of bouncen. Je kan deze ook op een zogenaamde zwarte lijst zetten zodat deze voortaan automatisch verwijderd wordt.