Msnmsgr.exe tegenhouden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TreinTim

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 nov 2008
Hallo,

Sinds ik een e-mailtje kreeg dat een meisje een geheim berichtje aan mij had verstuurd, kwam ik op een site terecht die mijn messenger-wachtwoord vroeg. Helaas heb ik die ingevuld, maar je moest nóg een stap verder gaan (op een link klikken en dat heb ik niet gedaan) voordat ze ook daadwerkelijk je MSN-gegevens gingen gebruiken. Dat is dus bij mij niet gebeurd.

Het enige wat ik eraan over hield, was dat MSN automatisch zichzelf helemaal afsloot tijdens het MSN'en (dus niet alleen afmelden, maar ook gelijk afsluiten).

Toen heb ik MSN opnieuw geïnstalleerd. Nu krijg ik alleen élke keer bij het opstarten van MSN, en ook tijdens het MSN'en deze melding van mijn fire-wall:
weigerenofniet.jpg

Wat moet ik doen? Elke keer opnieuw houd ik dit tegen, maar het begint wel irritant te worden, omdat ik het élke keer moet tegenhouden en het zich standaard voordoet.

Kan ik het item ook toestaan, of moet ik doorgaan met weigeren?

Bang ben ik namelijk dat als ik het accepteer, dat MSN zich dan weer automatisch gaat afsluiten of niet goed gaat werken. Het is immers wel een .exe bestand en daar ben ik altijd bang voor.

Groetjes,
Tim.

Laatst bewerkt:
Tjah, de vraag is of dit inderdaad een ongewenste zaak is.
Wat je kan doen is msn er af kinkkeren...opnieuw opstarten, virusscan (geen wuickscan) laten runnen...rebooten, msn opnieuw installe...rebooten, scannen, en dan kijken wat er gebeurd (rebooten is voor de zekerheid)

Het probleem is in elk geval niet opgelost met een grondige virusscan en MSN opnieuw installeren. Helaas... en ik ben er nog steeds niet achter of dit nou een kwaadaardig iets is wat de virusscanner wil tegenhouden, of dat het misschien niet eens zo erg is..

Mgv,
Tim.

Best handige tip van je, dankje! Maar hoe moet ik het bestand selecteren, waar zou het op de computer staan? Houdt een virusscanner juist niet bestanden tegen, zodat ze niet op de computer komen?
Welk bestandje moet ik nu selecteren via "Bladeren" op jouw website?
Bedankt in elk geval voor je tip, ik wil er graag wat mee doen. Maar momenteel snap ik nog niet hoe.

Tim.

Ga naar Virustotal.com en klik op bladeren en wijs het bestand aan op je computer.

Waar zou het op de computer staan? Kijk naar de afbeelding die je zelf al hebt gepost....

In C:\Program Files\Windows Live\Messenger\

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan