MSOE.DLL niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Latias

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2006
Telkens krijg ik bji het opstarten van Outlook Express (wat dus niet meer lukt) de melding dat MSOE.DLL niet is gevonden. Nu heb ik de betreffende .dll file gedownload en in de Outlook map én System32 map gezet, maar dat helpt helaas niet.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen (wel graag mijn mails behouden)?

Beide opties geprobeerd, maar helaas nog steeds dezelfde melding.

Dat werkt helaas ook niet.
Nu had ik het idee om Windows Live mail te installeren (nieuwe OE eigenlijk, toch?)
Maar als ik setup wil uitvoering krijg ik de melding dat het geen geldige windows 32 toepassing is. Wat kan dit nou weer zijn?

??? Heel erg raar. Maar heb je windows 7? Je moet gewoon maar doorklikken dan bij die waarschuwing. Kan vrij weinig misgaan.
En: Windows live mail is eigenlijk niet helemaal de nieuwe outlook, omdat outlook bij office hoort.

Maar dit is Outlook Express, en dat is wat anders dan Outlook toch?

Maarre, doorklikken heeft geen zin want dan gebeurt er niks ;)

Outlook express zit volgens mij standaard bij windows. Maar heb je windows 7?

Als u dezelfde versie van Outlook Express opnieuw wilt installeren gaat u als volgt te werk:
1. Meld u aan als beheerder, klik op Start en klik op Uitvoeren.
2. Typ Regedit.exe in het vak Openen en klik op OK.
3. Zoek de deze subsleutel in het register: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{44BBA840-CC51-11CF-AAFA-00AA00B6015C}, klik met de rechtermuisknop op de waarde IsInstalled (REG_DWORD) en klik op Wijzigen.
4. Wijzig de waarde van 1 in 0 en klik op OK.
5. Sluit de Register-editor af en installeer Internet Explorer via de website van Microsoft (IE en Outlook Express zijn in hetzelfde installatiepakket).

Stap vijf werkt niet. 'Setup heeft een nieuwere versie van IE op uw systeem aangetroffen. Setup kan niet worden voortgezet. '
Outlook is nu wel van de PC af volgens mij en IE is voor zover ik weet nu gewoon de oudste versie.......

Heb nou Windows Live mail weten te installeren, maar zou het toch fijn vinden als ik op een of andere manier toch weer fijn Outlook Express kon krijgen :)

Volgens de Microsoft website moet ik naar Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow

Daarvoor heb ik echter een Windows CD nodig die ik niet heb. Ik heb (tja, sorry) windows xp professional met SP3 gedownload en gemount met Daemon Tools, maar die ziet hij blijkbaar niet als geldige CD, omdat hij steeds de melding blijft geven dat ik de CD van Windows erin moet doen, omdat er bestanden moeten worden gekopieerd naar de DLL Cache.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan