msra.exe uitvoeren als domainuser met een locaal acount(die niet in de domain hangt)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Interface

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Berichten
156
Zoals jullie in de titel al kunnen lezen, is de vraag eigenlijk heel eenvoudig, wat ik wil is iemand kunnen uitnodigen via msra.exe(hulp op afstand).

Wat ik dus niet wil is een uitnodiging sturen voor mijzelf naar een ander en ook niet iemand anders een uitnodiging laten versturen. Ik wil iemand uit kunnen nodigen om hulp op afstand te kunnen geven.

Ik heb zelf een laptop met een eigen Windows 7 image, deze hangt niet in de domain en dat wil ik zo houden ook!

Nu heb ik alles al via de commandline geprobeerd(runas; met een admin domainuser), ik weet zeker dat mijn syntaxis goed is, en ik krijg error 1326. De verklaring voor de error is volgens Windows dat mij inloggegevens niet juist zijn. Ik heb dit meerdere malen geprobeerd, en alles klopt, ik kan namelijk wel een share toegang krijgen in elk forest en in elke beveiligde map via deze user. Daarbij als ik in de DC(Domain controller) naar de rechten kijk staat ook alles goed...

Dus qua inlog en qua syntaxis lijkt alles goed.

Wie helpt? En ja ik heb al gegoogeld...
 
laat ik het zo zeggen

Ik heb eigenlijk alle combinaties geprobeerd, maar ik heb toevallig me commandprompt nog open staan, en er wordt gevraagd om een wachtwoord, dus het kan niet zijn dat de syntaxis fout is.

in het onderstaande de line die ik heb ingevuld waarbij ik een wachtwoord kan invullen(ik heb de echt user en domain natuurlijk even weg gelaten:

runas /noprofile /user:USERNAME@DOMAIN msra.exe

Ik werk wel vaker met vbscript en de commandline en heb nooit problemen met de runas command.

Misschien niet van toepassing maar wel nuttig, Kerberos is geactiveerd op een speciale manier binnen het domein.
 
ik ben al ietsjes verder maar krijg nog steeds dezelfde foutmelding

Als ik het onderstaande uitvoer krijg ik nog steeds een error:

C:\Users\PietjePuk>runas /user:USER@DOMAIN "msra /offerra 10.10.10.10"

Geef het wachtwoord voor USER@DOMAIN op:

Poging om msra /offerra 10.10.10.10 als gebruiker USER@DOMAIN te star
ten...

Fout bij uitvoeren als: kan - msra /offerra 10.10.10.10
1326 niet uitvoeren: Aanmeldingsfout: onbekende gebruikersnaam of ongeldig wacht
woord.


NB Ik heb natuurlijk de orginele Ip en de domein+user vervangen door een fictieve user en domein en ip...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog eea nagezocht, aangezien je commando klopt .. bij mij werkt het, maar ik gebruik XP ..
Ik kwam dit tegen op een ader forum, er zijn meer apps niet meer uit te voeren via runas ..

I have similar issues, complicated by the fact that in the new MSRA.exe, you can't send admin credentials remotely - this is by design to stop someone from disconnecting you & stealing your credentials, apparently. It makes supporting people a hell of a lot more difficult.Basically you can't use any of the "old" tricks from XP - you can't use "runas" to run an escalated iexplore.exe, and none of the in-shell tools (control.exe, explorer.exe)
 
dat is echt ***!

Er zijn natuurlijk wel andere tools:

VNC teamviewer, vind ik persoonlijk niet fijn werken.

De enige die dan nog overblijft waarbij je goed remote desktopcontrol krijgt is dameware. Probleem met de laatst genoemde app is dat er icoontje wordt toegevoegd naast de klok(rechtsonder), dit is niet zo'n heel groot probleem, er is nog wel en ander probleem en dat is dat de shareware versie(gratis) maar voorziet in een licentie van één maand. Als je dan wilt overstappen dan betaal per licentie. Nu is dat niet zo heel veel maar je betaald per pc, dus onderaan de streep betaal je een godsvermogen(voor elke pc die je overneemt betaal je dus dan....)

Zijn er nog andere freeware remote desktop apps die eigenlijk zorgen voor dezelfde functionaliteit die ik heb/had in remote assistance.

Daarbij zou het wel mooier zijn als er niet een "trucje" zou zijn met de msra...
 
Nogal ja, ik gebruik dagelijks runas om MSI's te installeren etc etc etc etc etc. Daarbij heb ik me nog niet genoeg verdiept in Windows 7, maar dat wordt een feest zo te zien .. ik laat wel ff wat weten als ik er wat over kan vinden ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan