MSSQL gegevens exporteren naar bestaand excel document met specifieke velden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Earthfighter

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2012
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een manier om gegevens van de MSSQL database in een bestaand excel document te plaatsen. Het lukt me om de gehele tabel in excel te zetten maar dat wil ik niet.

Er zijn namelijk een aantal records (zoals Productnaam, aantal, levertijd enz) die ik in een Purchase Order excel document wil plaatsen(mag ook in word). De gegevens uit de database wil ik dan achter een specifiek kopje plaatsen zoals:

Productnaam: stalen buizen
Aantal: 100

Nu gebruik ik PHP in combinatie met MSSQL. Personeelsleden kunnen op de website de keuze maken of ze de Purchase Order in excel willen plaatsen. Weten jullie waar ik de juiste informatie kan vinden om dit te realiseren?

Dit was net niet wat ik zocht: http://support.microsoft.com/kb/306125

Kun je niet een CSV-bestand laten genereren via PHP die je vervolgens in Excel opent?

Die gequote oplossing van microsoft kan overigens wel werken, maar dan moet je wel de rest van je oplossing daaromheen bouwen.

Als je de query kan draaien in PHP kan je dat ook in en excel.

Ik ben er nog niet uit. Ik heb het even laten rusten maar uiteindelijk moet het toch gebeuren. Ik weet zelf heel erg weinig af van Excel. Queries draaien in excel heb ik nog nooit gedaan. Is er geen makkelijke oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan