MSSQL: Hoe aantal ROWS aan te passen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Orckuss

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2008
Hallo,
hoe kan ik op een simpele manier het aantal 'ROWS' bij een table aanpassen? Is daar een eenvoudige opdracht voor? Ik heb een SQL Enterprise Manager versie 8.0 maar wellicht kan ik het aantal rows ook ergens anders aanpassen, maar waar en hoe gaat dat eenvoudig?

Alvast bedankt!

Bijlagen

• rows.gif
    rows.gif
    9,2 KB · Weergaven: 22
Het aantal rows is volgens mij het aantal records in de database, dit veranderd dus bij het verwijderen of toevoegen van een item.

Dat klopt Tha Devil, dat is nu juist ook precies mijn probleem. Ik heb het bewust 'fixed' op een bepaalde waarde gezet. Eenmaal dat getal bereikt, dan moet er een nieuwe licentie worden gekocht. Nu heeft de klant het bestand vol zitten, en wil ik hem dolgraag naar een hogere staffel zetten, maar weet niet hoe.... :o

Vandaar dus de vraag hoe ik het vast aantal "records" kan verhogen.

alter table "filename" row_count = 110000

of zo?

Ik heb nog nooit gehoord dat je een limiet op het aantal records kunt instellen.

Als ik er niet van gehoord heb, weet ik dus ook niet hoe het moet :(

Hoe heb je hem op 100.000 gekregen dan?

Hallo, ik ben er uit!!
Het probleem zat niet zo zeer in de grootte van het SQL-bestand en of dat al dan niet dynamisch kon groeien, maar in de software. Daar zit nl. ook een licentieparameter in die begint te jammeren zodra de licentie 'vol' zit. Ik was even in de verleiding gekomen te denken dat het het SQL-bestand was dat niet (meer) wilde meegroeien.

Tha Devil, bedankt voor je meedenken.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan