msvcp60.dll is zoek

Status
Niet open voor verdere reacties.

theo koeten

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
Berichten
288
ik krijg XP niet meer aan de gang, niet in veilige modus, niet van af de XP-CD, niet meer met laatst bekende configuratie. Met R(epair) nog wel een CHKDSK kunnen uitvoeren en er waren aardig wat problemen te repareren, alleen msvcp60.dll komt niet meer terug en dus is het systeem aardig "dood".
Ondanks dat ik een back up heb van de belangrijke mappen wil ik toch wat redden voordat ik een eventuele format C:\ uit ga voeren. Ik denk er nu aan om een nieuwe hard drive te kopen en daar XP weer op te zetten en dan de ex C als 2de HD te installeren en dan redden wat ik redden wil.
A). zou dit werken en
B). zou ik msvp60.dll eventueel opnieuw "ergens" vandaan kunnen halen en er weer tussen zetten, en
C). is er misschien een andere oplossing?

alvast bedankt,
groeten
theo
 
Als je doorgaat i.p.v op R te drukken, kun je, indien dat wil, ook een repairinstall uitvoeren.
Of, als je alleen die dll mist, deze op flop zetten en in de system32 map zetten, deze kun je van internet halen maar staat ook op de installatie XP cd, alleen ingepakt in de i386 map.
 
xp repair start

Lange Pier zei:
Als je doorgaat i.p.v op R te drukken, kun je, indien dat wil, ook een repairinstall uitvoeren.
QUOTE]

dat dacht ik ook maar dat heb ik nog nooit gedaan en weet niet precies wat er dan zal gebeuren.
Ik heb 3 keuzes,
installeer XP, met de opmerking dat ik dan verschillende belangrijke mappen kwijt zal zijn.
R, kom dan in de DOS
en F3, stoppen

Bij het opstarten met de XP CD krijg ik nog wel eerst de vraag, toets F2 voor automatisch systeemherstel, maar daar kom ik niet verder mee.

hoe kom ik dus bij de keuze "Repair install"?

theo
 
theo koeten zei:
Lange Pier zei:
Als je doorgaat i.p.v op R te drukken, kun je, indien dat wil, ook een repairinstall uitvoeren.
QUOTE]

dat dacht ik ook maar dat heb ik nog nooit gedaan en weet niet precies wat er dan zal gebeuren.
Ik heb 3 keuzes,
installeer XP, met de opmerking dat ik dan verschillende belangrijke mappen kwijt zal zijn.
R, kom dan in de DOS
en F3, stoppen



Bij het opstarten met de XP CD krijg ik nog wel eerst de vraag, toets F2 voor automatisch systeemherstel, maar daar kom ik niet verder mee.

hoe kom ik dus bij de keuze "Repair install"?
theo

Door naar installeren te gaan, indien je XP cd dat toelaat, kun je ook de optie hebben "bestaande installatie repareren" druk op R, let wel, deze optie krijg je meestal niet bij een oem versie van XP, en, indien je geupgraded had naar SP1 of 2 en de cd heeft dat niet, wil het meestal ook niet, alleen met een geslipstreamde cd met sp1 of 2.

Maar je hebt de andere optie ook nog.
 
xp herstel

Gelukt, mét OEM versie. Was wel even bang dat ik e.e.a kwijt was maar dat viel mee, alleen office 2003 doet het niet meer moet pro11.msi ergens vandaan zien te toveren zonder cd....

bedankt,
groeten,
theo
 
Mocht je de cd kunnen "lenen", met de Windows Install Cleanup eerst de installatie bestanden verwijderen, en vanaf de cd voor de standaard installatie of uitgebreid met NIET werken vanaf de cd kiezen, krijg je ook die vervelende melding niet meer.

Klik.
 
instal cleanup

:thumb: :love: Mag ook wel op de voorpagina van het forum!
Vlekkeloss de irritante pop upjes weggemoffeld......
nu Of 2003 nog aan de praat krijgen.

groeten,
theo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan