msvcr80.dll ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

hammie47

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Een kennis heeft het probleem dat sommige prg.'s het niet doen, met de melding dat "msvcr80.dll" ontbreekt. Een dergelijk prg. is Powerpoint viewer 2007.

Nu heb ik zelf het betreffende onderdeel van mijn pc overgezet naar die van hem, echter zonder resultaat.
Op internet fora zie ik heel veel meldingen over dit probleem (al jaren lang) en veel zeggen (net als ik): het helpt niet.

Zijn laptop is met Windows 7, maar is 64 bits. Zou dat het probleem kunnen zijn? bestaat er soms een speciale versie voor 64 bits?
Mijn eigen windows 7, is 32 bits.

Wie weet raad voor dit hardnekkige probleem?
Alvast bedankt.

Hallo,
Ik lees dat er dus inderdaad een verschil bestaat tussen de 32 en de 64 bits versie van dit bestand. Maar in de praktijk kom ik alleen maar deze genoemde versie tegen. Hoe weet ik dat de versie voor 64 bits is en/of waar vind ik die/hoe kom ik er aan?

Ik heb hem wel geregistreerd in het register (denk ik). Alleen a) zal dat dus mogelijk voor 64 bits iets anders moeten en b) heb ik dit gedaan via een opdracht die ik op internet vond (weet niet meer welke).
Ook vind ik allerhande manieren om aan dat bestand te komen (32bits?) maar de meesten vertrouw ik niet (websites met dubbele agenda...).
Ook de link geprobeerd die Harry Snor aan geeft. Weliswaar op mijn eigen pc (waar geen probleem mee is), maar ik zag wel dat die diverse verouderde drivers vond, maar allen over hardware. Ik heb mijn twijfels of die iets met de genoemde dll kan doen. Ook bleek de oplossing ca. 30 dollar te kosten. Is niet helemaal wat de eigenaar (of ik) voor ogen heeft. dat moet toch ook anders kunnen...

DLL's kunnen behoorlijk vervelend doen

Het lijkt me verstandig om dit probleem op te lossen door de dll rechstreeks van miscrosoft te halen. U loopt een groot risico door dit van andere leveranciers te downloaden.

Als u dit niet voor elkaar krijgt is het zaak contact op te nemen met microsoft zelf.
Deze kunnen u voorzien van de dll en u de instructie geven voor het plaatsen ervan

MVG

Hylke:cool:

Hydo,

Ja, dat is denk ik wel verstandig. Als ik weer bij de eigenaar van die pc ben, denk ik dat ik dat maar eens moet doen. Bedankt.

p.s.: ik neem aan dat ik er ook wel aan kan komen van een andere legale W7 bezitter, maar het "probleem" zal er meer in zitten, hoe die op een juiste manier geregistreerd te krijgen en in welke map.

Dat is geen probleem

Deze moet alleen in de goede map geplaats worden vervolgens hoeft u alleen maar de opdracht: REGSVR32 MSVCR80.DLL uit te voeren

succes

MVG

Hylke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan